لوله کشی کلی

لوله کشی کلی | هر آنچه باید در رابطه با لوله کشی کلی بدانید

لوله کشی کلی در بین کارهای فنی ای قرار می‌گیرد که نیازمند یک فرد متخصص است. برای انجام هر کاری نیاز است که پیش از اقدام دانش اولیه را تجربه نمود برای لوله کشی ساختمان نیز همین طور است پیش از آن که به انجام کار لوله کشی بپردازید بهتر است دانش و تجربه لازم را کسب کنید. داشتن تجربه کافی باعث می شود شما به آسانی و به نحو احسنت بتوانید لوله کشی ساختمان را انجام دهید. برای انجام لوله کشی چندین مراحل و جزئیات وجود دارد که این مراحل شامل:

  • کشیدن نقشه لوله کشی ساختمان
  • انجام لوله کشی رایرز به شکل درست
  • انتخاب انشعاب مصرف متقاضی
  • کشش لوله
  • متصل نمودن فتینگ
  • بازدید نهایی
  • هواگیری

رسم نقشه در لوله کشی کلی

ابتدا باید برای نوع و میزان لوله کشی یک نقشه رسم کنید این نقشه تعداد لوله ها و طرز قرار گرفتن لوله ها را در ساختمان مشخص می کند که معمولا از اولین طبقه یا طبقه همکف آغاز شده و تا طبقات بالاتر ادامه دارد. با ترسیم نقشه کار شما برای آماده کردن تجهیزات لازم آسان تر خواهد شد.

انجام لوله کشی رایزر

ابتدایی ترین قدم برای انجام لوله کشی ساختمان لوله کشی به طریق رایرز است. پس از انجام لوله کشی رایرز باید در طبقه اول  لوله کشی ها از رایرز جدا شوند. فکر می کنید که رایرز چیست؟ رایرز به لوله هایی از ساختمان گفته می شود که به صورت عمودی کار می شوند. برای انجام لوله کشی رایرز باید قطر کاملا مناسبی در نظر گرفته شود چراکه در صورت لوله کشی رایرز با قطر نامناسب در هنگام استفاده از آب باعث می شود که فشار آب در طبقات دیگر ناکافی باشد و طبقات بالاتر با کم آبی مواجه شوند.‌

انتخاب انشعاب مصرف کننده

بعد از آن که انشعاب مصرف کننده در طبقه اول اجرا شد نوبت به انشعاب مصرف کنندگان در طبقات بالاتر می رسد که باید با یک ارتفاع درست و مناسب اجرا شود. یک درپوش باید برای سرهای پایانی لوله کشی ساختمان وجود داشته باشد. منبع اصلی آب نیز یک لوله آویزان شده از سقف می باشد که به رایرز متصل می شود.

کشیدن لوله کشی

پس از آن که تمامی کار های ابتدایی انجام شدند حال بهتر است به لوله کشی طبقات دیگر اقدام شود لوله کشی طبقات دیگر نیز با همین شیوه باید انجام شوند. در برخی ساختمان ها نیز به علت صدمات جزئی که می بینند از لوله کشی جزئی استفاده می کنند.

متصل کردن فتینگ

در قسمت های قبلی برای لوله ها در پوش قرار دادید حالا باید در این مرحله آن درپوش ها باز شوند و جای آن ها مهره، ماسوره و فتینگ های دیگر قرار داده شود تا بتوان تمامی اتصالات و لوله ها را در کنار یک دیگر بهم متصل نمود.

بازدید نهایی

پس از آن که کار لوله کشی ساختمان به پایان رسید و شما تمامی اتصالات را چک کردید بدین ترتیب نوبت به آن رسیده که لوله هارا به منبع آب شهری متصل کنید تا آب در داخل ساختمان در دسترس واقع شود و شما نیز برای اطمینان نهایی با جریان آب به صحیح بودن نتیجه کار خود پی ببرید.

هوا گیری در لوله کشی کلی

برای تمامی لوله های نصب شده در ساختمان باید عمل هواگیری انجام شود برای انجام این کار باید درپوش ها را باز کنید و هوای آن ها گرفته شود که تقریبا با خروج هوا مقداری آب نیز همراه است اما جای نگرانی نیست چرا که این امری طبیعی است.  

اگر اطلاعات کافی برای انجام لوله کشی ساختمان ندارید بهتر است با بهره گیری از مطالب اینترنتی این کار را  برای خود آسان کنید. شرکت گونیا در شهر اصفهان بهترین لوله کش را در اختیار متقاضیان قرار می دهد. بنابراین شما برای انجام خدمات خرد کاری در اصفهان می توانید شرکت گونیا را انتخاب کنید.

نکات لوله کشی کلی

هنگام انجام لوله کشی رایرز مهم ترین نکته قطر لوله رایرز است. اما در حین لوله کشی شما به عنوان انجام دهنده خدمات فنی لوله کشی باید تمامی نکات و استاندارد ها را در نظر داشته باشید. در این قسمت شما‌را با یک سری از نکات لازم آشنا خواهیم کرد.

  • محافظت از لوله های ساختمان در برابر خطرات احتمالی
  • ·  مراقبت از لوله ها در برابر نور خورشید و گرمای زیاد
  • انتخاب مسیر مناسب برای لوله کشی که معمولا یا تو کار است یا رو کار
  • انتخاب مسیر صحیح لوله کشی خصوصا برای رساندن انشعابات به طبقات بالاتر.
  • مراقبت و محافظت از سیستم های روکار
  • قرار دادن پلاستیک یا کارتن برای جلوگیری از صدمات وارد شده بر لوله در زیر لوله هایی که قرار است از زیر ساختمان نصب شوند.

در پایان شما کاربران عزیز می توانید برای انجام‌ خدمات برق کاری، مراحل تعمیر، نصب، نشت یابی و غیره از سامانه خدماتی گونیا بهره مند شوید.

Leave A Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *