باز کردن لوله آب

باز کردن لوله آب | روش های مختلف برای برای باز کردن و نکات مربوطه

باز کردن لوله آب از جمله فرآیندهایی است که با استفاده از روش های مختلف انجام می پذیرد. برای آن که بتوانید لوله های آب را با دستگاه باز کنید ابتدا بهتر است منطقه گرفتگی، جنس لوله و عامل گرفتگی را تشخیص داده و به بررسی آن بپردازید. خیلی وقت ها اولین اقداماتی که به ذهن اکثر افراد برای از بین بردن گرفتگی می رسد استفاده از لوله باز کن دستی است. اما باید گفت هنگامی که گرفتی لوله ها عمیق است دیگر استفاده از لوله باز کن دستی پاسخ گو نیست و باید از دستگاه لوله باز کنی استفاده کرد. اگر گرفتگی برای سینک ظرفشویی باشد بهترین راه این است که شما شتر گلو را باز کنید و آن را تمیز کنید. در خیلی از موارد باز کردن این شتر گلو باعث رفع گرفتگی می شود. حال به مراحل و روش های مختلف دقت کنید:

  • باز کردن با دست
  • استفاده از آب جوش
  • استفاده از فشار آب بالا با شیلنگ
  • استفاده از محلول شیمیایی
  • استفاده از چاه باز کن دستی

به طور کلی فرآیند لوله کشی کلی در یک ساختمان باید به درستی انجام شود. در این صورت نیاز به تعمیرات کاهش یافته و برای افراد صرفه اقتصادی تر خواهد داشت.

اما ما در این قسمت نحوه باز کردن گرفتگی لوله را با استفاده از دستگاه لوله باز کنی به شما آموزش می دهیم پس با ما همراه باشید.

استفاده از دستگاه برای باز کردن گرفتگی لوله در موارد خیلی حاد کاربرد دارد. معمولا زمانی که دیگر گرفتگی لوله با مواردی که در قسمت بالا گفته شد حل نمی شود باید به سراغ دستگاه لوله باز کنی بروید. اگر درون لوله آب مواد جامد و خاک تجمع پیدا کرده باشند با هیچ چیزی این گرفتگی حل نمی شود جز استفاده از دستگاه تراکم هوا. نحوه عملکرد و به کار گیری دستگاه تراکم هوا این گونه است که  هنگام تلمبه زدن هوا در داخل دستگاه فشرده می شود.

 سپس باید دهانه دستگاه را روی دهانه لوله قرار دهید و اهرم دستگاه را بکشید. با این کار هوای فشرده شده ای که در دستگاه وجود دارد به سمت لوله آب هدایت می شود و مواد زائد را به بیرون هدایت می کند. دلیل موفقیت دستگاه فشار هوا این است که هوا را به شدت و با سرعت بالا انتقال می دهد.

 گاهی اوقات ممکن است که لوله با چندین بار تکرار شدن این روش باز نشود که باید دقت نمود هوا به داخل لوله نشت نکند. گاهی اوقات برای باز شدن لوله آب می توان از دستگاه فنر زنی استفاده کرد این دستگاه فنر زنی برای مواردی استفاده می شود که تلمبه دستی و محلول های شوینده نتوانسته اند گرفتگی لوله را باز کنند.

 برای کار با دستگاه فنر زنی ابتدا باید آن را به برق شهری وصل کنید سپس فنر را به داخل لوله آب وارد کنید توجه داشته باشید که این فنر خاصیت انعطاف پذیری داشته و به راحتی از خمیدگی ها عبور می کند بدون آن که گیر بیفتد. میتوان در این هنگام کلید چپ گرد و راست گرد را بزنید و سریعتر موانع را به بیرون هدایت کنید.

 در پایان کار با فنر نیز پیش از ان که فنر از لوله خارج شود دستگاه فنر زنی باید خاموش شود و البته پس از فنر زنی بهتر است درون چاه آب بریزید تا ضایعات باقی مانده زودتر از لوله خارج شوند و باعث گرفتگی مجدد نشوند.

ویژگی های دستگاه لوله باز کنی

  • قابلیت باز کردن گرفتگی های شدید
  • کوچک و قابل حمل
  • قابل استفاده با برق شهری
  • سرعت بالا در جهت باز کردن لوله

نکات باز کردن لوله آب با دستگاه

شما فکر می کنید هنگام استفاده از دستگاه فنر زنی و پمپ هوا باید چه نکاتی را رعایت نمود؟ کار کردن با این دو دستگاه کار بسیار سختی نیست اما همان طور که از ظاهر مشخص است نیاز به تجربه دارد. اولین موردی که باید رعایت شود این است که ایمنی کار در نظر گرفته شود مثلا وقتی از فنر زنی استفاده می کنید پیش از آن که فنر را به لوله وارد نکرده اید نباید دستگاه را روشن کنید.

 دوم اگر از پمپ هوا استفاده می کنید نباید صورت خودتان را به دهانه لوله نزدیک کنید و البته توجه کنید که هوا از ما بین دو دهانه پمپ و لوله خارج نشود. رعایت ایمنی ضامن سلامتی شماست. اگر انجام دادن این کار ها برای شما سخت است و برای خدمات لوله باز کنی به کارشناسان ماهر نیاز دارید می توانید با شماره تماس شرکت گونیا تماس حاصل کرده و از خدمات فنی این کمپانی بهره مند شوید. شرکت گونیا با ارائه خدمات خرده کاری در اصفهان آماده خدمت رسانی به همشهریان اصفهانی می باشد.

یک پاسخ

Leave A Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *