نصب دوربین مداربسته

صفر تا صد نصب دوربین‌های مداربسته

نصب دوربین مداربسته در اصفهان بنا به دلایل مختلفی انجام می‌شود. با این حال مهم‌ترین دلیل آن افزایش امنیت و جلوگیری از سوء استفاده‌های احتمالی است. هر چند در نصب سیستم دوربین مداربسته قوانینی وجود دارد که باید به آن توجه داشته باشید. حفظ حریم خصوصی افراد اولین قانونی است که باید رعایت کنید. به عبارت بهتر راه اندازی دوربین در مناطقی که برای افراد عادی مشخص نباشد، خلاف قانون است.

هنگام نصب انواع دوربین مداربسته، لازم است به نکاتی که در این باره وجود دارد توجه داشته باشید.

برنامه ریزی قبل از بستن دوربین امنیتی

قبل از هر چیز لازم است که مکان‌های مناسبی را برای راه اندازی دوربین و DVR انتخاب کنید. دستگاه‌های دی وی آر (Digital Video Recorder) برای ضبط تصاویر دریافتی از دوربین نصب می‌شوند.

بهتر است هنگام نصب از یک متخصص در دوربین‌های امنیتی کمک بگیرید. انتخاب نقاطی که بیشترین پوشش را داشته باشند و نیاز به سیم کشی را کاهش دهند، اهمیت زیادی دارد.

مکان‌های مناسب راه اندازی دوربین مداربسته در کوچه و یا هر موقعیت دیگر باعث کم کردن نویز و افزایش کیفیت تصاویر می‌شود.

  • برای نصب دوربین مدار بسته در منزل نقاطی را انتخاب کنید که بیشترین محدوده را پوشش می‌دهد. وجود یک پریز برق نزدیک دوربین اهمیت دارد.
  • هنگام نصب دوربین مداربسته در کوچه، نقطه‌ای را انتخاب کنید که اشراف زیادی روی پنجره‌ها، درب و سایر قسمت‌های مورد نظر شما دارد.

لازم است دستگاه دی وی آر را در مکانی قرار دهید که دسترسی به آن به سختی ممکن باشد. این دستگاه به جمع آوری و آرشیو تصاویر کمک می‌کند پس مراقبت از آن اهمیت زیادی دارد.

بیشتر بخوانید: دوربین مداربسته منازل؛ مراحل و نکات آن و هرآنچه باید بدانید

می توانید نقاطی مثل اتاق آسانسور را برای نصب تجهیزات امنیتی در نظر بگیرید.

کابل‌های دوربین را در معرض دید قرار ندهید

بهتر است حتی الامکان سیم‌های دوربین مداربسته دارای فیوز و خروجی‌های مجزا باشند. این کار باعث می‌شود که در صورت ایجاد اتصال کوتاه، بقیه تجهیزات دچار مشکل نشوند.

نصب دوربین مداربسته

علاوه بر آن برای افزایش امنیت هنگام راه اندازی دوربین مداربسته، بهتر است کابل‌ها را در معرض دید قرار ندهید.

می توانید با نصب دوربین مداربسته بی سیم، مشکل کابل‌ها را برطرف کنید.

نکاتی در باره راه اندازی دوربین مداربسته

هنگام خرید سیستم‌های امنیتی، بهتر است برای آن‌ها هوزینگ تهیه کنید. وجود این لوازم جانبی باعث جلوگیری از آسیب دیدن دوربین‌های امنیتی در شرایط جوی نامساعد مثل بارش باران، وزش باد و یا نور مستقیم می‌شود.

به طور کلی بهتر است زمان نصب به این نکات توجه داشته باشید:

  • جای پایه دوربین را علامت بزنید و با دریل محل پیچ را سوراخ کنید.
  • در هنگام وارد کردن رولپلاک از چکش استفاده کنید تا اطمینان حاصل کنید که محکم شده اند.
  • پایه را به کمک پیچ‌ها به دیوار وصل کرده و سپس دوربین را روی آن سوار کنید.
  • ابتدا کابل برق را به دوربین وصل کنید و پس از آن سوکت برق را متصل کنید.

بهتر است برای نصب دوربین‌های مدار بسته حرفه‌ای در اصفهان از یک متخصص در این زمینه کمک بگیرید.

مراحل گام به گام آموزش دوربین مداربسته

یکی از مهم‌ترین مواردی که هنگام راه اندازی به آن نیاز دارید، یک منبع تغذیه مناسب است که به راحتی دچار مشکل نشود. وجود یک منبع تغذیه برای صحیح کار کردن دوربین‌های مداربسته اهمیت زیادی دارد. هر چند اگر به آن‌ها دسترسی ندارید، می‌توانید UPS‌ها را جایگزین کنید.

در زمان نصب دوربین مداربسته در کوچه، نقطه‌ای را انتخاب کنید که اشراف بیشتری به محیط دارد. بهتر است دوربین را در ارتفاع بالا قرار دهید. حتی می‌توانید هنگام نصب از پایه دوربین استفاده کنید.

مشخص کردن محل دستگاه DVR

هارد دیسک نظارت داخل ضبط ویدیویی دیجیتال قرار دارد. به همین دلیل است که DVR اهمیت زیادی دارد و باید مراقبت آن باشید. معمولا توصیه می‌شود که هنگام راه اندازی دوربین امنیتی، سیستم ضبط ویدیویی دیجیتال را داخل محفظه امن قرار دهید و اطمینان حاصل کنید که به خوبی قفل شده است. این مسئله برای افزایش امنیت فیلم‌های ضبط شده ضروری است.

برنامه ریزی برای کابل کشی

ابتدا بهتر است یک مسیر معین و حتی الامکان کوتاه‌ترین مسیر را برای کابل کشی انتخاب کنید. بهتر است اندازه گیری کنید تا متوجه شوید که از دوربین‌ها تا واحد DVR به چند متر کابل احتیاج دارید. برای کاهش آسیب دیدن آن‌ها، می‌توانید از داکت استفاده کنید.

نحوه اتصال سیم‌ها

ممکن است نیاز به نصب دوربین مداربسته به کامپیوتر داشته باشید، هنگام وصل کردن دوربین به کامپیوتر و یا تلویزیون، نیاز به ابزار مناسب دارید. مهم‌ترین آن‌ها شامل کابل، اتصال دهنده و سیم می‌باشد.

علاوه بر آن لازم است برای اتصال دوربین‌ها به سوکت‌های برق، به اندازه کافی سیم در اختیار داشته باشید.

  • با استفاده از ابزار مناسب، ۱.۵ سانتی متر از پوشش کابل را بچینید.
  • حالا می‌توانید به راحتی کابل را مشاهده کنید. در این مرحله لازم است که کابل را به پورت BNC وارد کنید و آن را محکم ببندید.
  • خروجی مربوط به DVR را به دستگاه نمایشگر مثل کامپیوتر یا تلویزین وصل کنید و پورت ورودی آن را به دوربین امنیتی متصل کنید.

نصب دوربین مداربسته

روشن کردن دوربین

زمان آن رسیده است که دوربین، نمایشگر وDVR را روشن کنید تا نحوه عملکرد سیستم امنیتی را مشاهده کنید. در این مرحله می‌توانید برای هماهنگ کردن دوربین‌ها، نقاطی که تحت پوشش قرار می‌دهند و همچنین نحوه نمایش آن‌ها در کامپیوتر یا نمایشگر تنظیمات لازم را انجام دهید.

اگر آشنایی کافی با نحوه نصب دوربین مداربسته حرفه‌ای ندارید، بهتر است از یک متخصص و کارشناس سیستم‌های امنیتی کمک بگیرید.

نصب دوربین مداربسته در کوچه

اگر می‌خواهید که سیستم امنیتی را در فضای باز نصب کنید، قرار دادن دو دوربین بهتر از یک دوربین است. در این صورت به تقسیم کننده و تقویت کننده ویدیو هم نیاز دارید.

دلیل این کار این است که تمام تصاویر در حال ضبط را بر روی یک نمایشگر مشاهده کنید. علاوه بر آن یک تقویت کننده به تقویت سیگنال‌های ارسالی از سمت دوربین کمک می‌کند.

کلام آخر

هر چند تجهیزات نظارتی و امنیتی برای افزایش امنیت ساختمان‌ها، مغازه‌ها و دیگر مکان‌ها لازم است، با این حال بهتر است برای نصب دوربین مداربسته در اصفهان از متخصصانی کمک بگیرید که در این حوزه از تجربه کافی برخوردار هستند و با شرایط و ضوابط آن آشنایی دارند.

اعتماد به این افراد باعث می‌شود تا در هزینه‌های راه اندازی سیستم‌های امنیتی صرفه جویی کنید و از عملکرد آن‌ها به شکل صحیح اطمینان داشته باشید.

Leave A Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *