445454

چگونه رنگ آمیزی ساختمان را انجام دهیم؟+نکات آموزشی نقاشی ساختمان

در رنگ آمیزی ساختمان:

۱.جهت محاسبه مقدار رنگ مورد نیاز جهت رنگ آمیزی ساختمان سطح مورد نظر به صورت تجربی و بسته به کیفیت رنگ آمیزی و کیفیت خود رنگ، هر کیلو رنگ می تواند تقریبا ۵ متر مربع را پوشش دهد.این میزان برای رنگ زیر کار کمی بیشتر می تواند باشد.
مثال: برای رنگ آمیزی ۵۰ متر مربع دیوار به حدود ۱۰ کیلو رنگ نیاز دارید.

شما می توانید خدمات لوله کشی و خدمات قفل و کلید سازی را به شرکت گونیا بسپارید.

محاسبه بر اساس گالن(حدود ۴ لیتر):

روی هر گالن رنگ میزان پوشش تئوری آورده شده است که با تقسیم می توانید تعداد گالن های رنگ را بدست آورید. یک گالن ها حدود بین ۱۹ تا ۳۸ متر مربع را پوشش خواهد داد. این مورد برای استفاده از رنگ به عنوان آستری حدودا ۱۴ تا ۱۹ متر مربع می باشد.

نکات آموزشی رنگ آمیزی ساختمان:

۲.از رنگ های سفید با طیف زرد و یا رنگ سفید برای رنگ آمیزی ساختمان در سقف ها استفاده کنید. این رنگ ها سبب می شود در صورتی که سقف خانه شما کوتاه است آن را بزرگتر نشان دهد. از طرفی دیگر نیز در صورتی که خانه شما دارای سقف های بلند می باشد می توانید از رنگ های تیره استفاده کنید.

۳.یکی از مشکلاتی که ممکن است در حین کار به آن بر بخورید اتمام رنگ و درست نمودن رنگ دوباره است که تا حدودی ممکن است به تفاوت بین رنگ دیوارها منجر شود. پس در ابتدا بهتر است همه رنگ مورد نیاز را تهیه کنید.

 

نکات آموزشی در نقاشی ساختمان :

  1. چنانچه لایه گچکاری دیوار صاف و یکدست نمی باشد و موجدار است و نمی خواهید هزینه اضافی انجام دهید برای گچکاری مجدد، انتخاب رنگ پلاستیک گزینه بهتری نسبت به رنگ روغنی می باشد؛ رنگ روغنی موج و ناصافی های دیوار را نشان می دهد. تنها عیب رنگ پلاستیک دوام آن می باشد، علاوه بر این مزیت رنگ پلاستیک در ارزان تر بودن آن می باشد.
    ۲.برای محاسبه تخمینی میزان هزینه رنگ آمیزی ساختمان خود،مساحت یا زیر بنای ساختمان را در ۳ ضرب کنید و حاصل را در قیمت دستمزد رنگ آمیزی ضرب کنید.
    مثال: چنانچه مساحت آپارتمانی ۱۰۰ مترمربع باشد: ۱۰۰×۳=
    ۳۰۰ مترمربع
    اگر دستمزد رنگ آمیزی ساختمان برای هر متر مربع ۲۵۰۰۰ تومان باشد، با تقریب نزدیک به واقعیت هزینه رنگ آمیزی آپارتمان شما در حدود: ۳۰۰×۲۵۰۰۰=
    ۷۵۰۰۰۰۰ تومان خواهد شد.

⚠️نکته :چنانچه رنگ و سایر مصالح رنگ آمیزی ساختمان رو خودتان تهیه کنید مقداری در هزینه ها صرفه جویی خواهد شد. البته این منوط به کیفیت و انصاف استاد کار شما هم خواهد بود.

۳.ترک های مویی و ریز را با بتونه و ترک های بزرگ تر که معمولا در کنج ها و درزهای بین دیوار بدلایل مختلف مثل نشست ساختمان یا انقباض و انبساط بوجود می آید حتما با گچ پر و صیقل داده شوند؛ و نکته دیگر اینکه استاد کار شما حتما باید ترک را به اصطلاح باز کرده و اندکی بتراشد و بعد با گچ یا بتونه پر شود. چنانچه ترک ها خالی نشده و یا ترک های بزرگ با گچ پر نشوند و با بتونه اینکار صورت گیرد، پس از مدتی دوباره ترک خواهد خورد.

مقاله پیشنهادی: تعمیر کولر گازی

یک پاسخ

Leave A Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *