کلید-مینیاتوری-تک-فاز-2-آمپر-هیوندای-تیپ-موتوری

نکات فیوز مینیاتوری | با نکات آموزشی مربوط به آن آشنا شوید

نکات فیوز مینیاتوری آنچنان گسترده است که در نظرگرفتن تمامی آن ها می تواند به شما کمک بسیار بزرگی کند. از این رو به خاطر اهمیتی که این موضوع دارد، در ادامه به بررسی نمونه ای از نکته های موجود خواهیم پرداخت.

نکات فیوز مینیاتوری

  1. اگر خودتان اقدام به تعویض فیوز مینیاتوری منزل تان می کنید بیاد داشته باشید که فیوز تعویضی هم آمپر با فیوز قبلی باشد، چرا که توسط متخصص و اهل فن و متناسب با جریانی را که باید از خود عبور دهد انتخاب شده است؛ انتخاب فیوز نامناسب می تواند سبب آسیب به وسیله شما و حتی خود فیوز گردد.
  2. آمپرفیوز اصلی جعبه برق، باید همیشه از نظر میزان جریان آمپر از بقیه فیوزهای فرعی بیشتر باشد، در صورتی که آمپر فیوز اصلی پایین تر از بقیه فیوزها یا چند فیوز باشد، هنگام بروز اتصال کوتاه یا بار اضافی جریان، زودتر از فیوزهای دیگر عمل کرده و برق کل واحد قطع خواهد شد.

به طور مثال فیوزهای فرعی که هر کدام بر سر راه قسمت های مختلف ساختمان مانند آشپزخانه یا اتاق خواب ها قرار می گیرد اگر مثلا ۱۰ آمپر باشد، فیوز اصلی می بایست حداقل ۱۶ آمپر باشد.

(میزان جریان هر فیوز به صورت یک عدد لاتین روی فیوز نوشته شده است.
۶/۱۰/۲۵/۳۶ و… که معمولا کنار حرف C,D,K,B,Z انگلیسی نوشته می شود.
این حروف نشان دهنده کلاس فیوز وبسته به استفاده در مدار می باشد.

  1. حتما برای شما هم پیش آمده است که در زمان نامناسبی فیوز مینیاتوری ساختمان به اصطلاح می پرد و برق را قطع می کند، به سراغ آن رفته و سعی می کنید کلید را به حالت اولیه(روشن) برگردانید اما مجددا فیوز می پرد و در حالت عبور جریان نمی ایستد، با توجه به زمان نامناسب برای تهیه فیوز جدید می توانید فیوز را با دست در جای خود نگه داشته و یک سوزن ته گرد را از دو سوراخ ریزی که زیر کلید تعبیه شده عبور دهید تا فیوز مجددا قطع نکند.
    ⚠نکته:
    این عمل فقط وقتی مجاز است که اولا مطمئن هستید در مدار اتصال کوتاه بوجود نیامده و دوما برای مدت زمان کوتاهی به وصل بودن جریان برق نیاز دارید؛ چون ممکن است فیوز تاب عبور جریان مصرفی را نداشته و بر اثر عبور جریان بیش از حدگرم شده و سبب آتش سوزی شود.

 

مقالات پیشنهادی: صفر تا صد برق کشی ساختمان برق کشی مغازه و خانه

Leave A Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *