jRmbwxG8T3a_AzePnJmA1A_624x468

نکات کاشی و سرامیک | همه نکات مربوطه را از خرید تا اجرا بدانید

نکات کاشی و سرامیک بسیار جامع بوده و مباحثی همچون خرید تا اجرا را در بر می گیرد. به همین علت در ادامه به این نکات موجود پرداخته خواهد شد.

با نکات کاشی و سرامیک آشنا شوید

📍انتخاب ابعاد کاشی بستگی به مساحت فضای مورد نظرشما دارد.

📍کاشی های بزرگ تر زیباتر و گران تر می باشند و برای سرویس های بزرگ مناسب ترمی باشند،نصب کاشی های بزرگ در سرویس های کوچک، آنرا کوچکترنشان می دهد.

📍قطعات گچ یا گل رس نباید پشت کاشی بمانند، این مواد در اثر رطوبت متورم می شوند و کاشی را از دیوار جدا می کنند.

📍درانتخاب نوع کاشی یا سرامیک دقت کنید که آنرا برای کف میخواهید استفاده کنید یا بدنه.برخی فروشندگان برای فروش اجناس خود راهنمایی مناسبی به مشتری نداده و به هر طریق قصد فروش جنس خود را دارند.

📍کاشی‌های دیواری به لحاظ جنس از کیفیت طراحی بالاتری برخوردارند اما به همان اندازه از مقاومت کمتری بهره برده اند که باعث می‌شود به سادگی دچار خط و خش و شکستگی شوند در نتیجه مناسب استفاده به عنوان کاشی و سرامیک کف نباشند.سرامیک‌ها و پرسلان‌های براق و صیقلی که سُر هستند به هیچ وجه مناسب استفاده در کف آشپزخانه نمی باشند. زیرا کف آشپزخانه به سادگی خیس می‌شود و ممکن است خطرات جانی را در اثر سُر خوردن برای افراد به وجود آورد.

📍برخلاف تصور و مشاوره اشتباهی که برخی به شما می دهند، اجرای کاشی و سرامیک با چسب و بر روی پوشش قبلی بدلایل زیر می تواند تصمیم خوبی باشد:

۱.کاهش هزینه های تخریب،حمل و انتقال نخاله های ایجاد شده و زیر سازی.
۲.سرعت بیشتر در اجرا بخصوص هنگامی که زمان برای شما مهم است.

۳.اگر در آپارتمان زندگی می کنید سر و صدای ناشی از تخریب و همچنین ایجاد گرد و غبار قطعا همسایه ها را خواهد آزرد.
۴.پرداخت دستمزد کمتر جهت اجرا

۵.تمیز کاری بعد از اجرا بسیار راحت تر خواهد بود.
تنها ایرادی که به کاشی و سرامیک کاری با چسب می توان گرفت این است که احتمال کنده شدن آنها بخصوص از بدنه ،بیشتر می باشد که چنانچه نکاتی را رعایت کنید این احتمال کمتر خواهد شد.
۱.انتخاب چسب و مصالح آنرا بعهده استاد کار خود بگذارید تا گناه بی کیفیتی مصالح بعهده شما نباشد.
۲.هنگام اجرا کاشی و سرامیک روی بدنه حتما زیر کار را به اصطلاح زخمی و تیشه کاری کنید و هرچه این زخم یا تیشه کاری عمیق تر و با فاصله کمتر باشد بهتر است.

مقالات پیشنهادی: نقشه کشی ساختمان نصب کردن پمپ و تانک

Leave A Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *