لوله کشی ساختمان

نکات مهم و حیاتی در لوله کشی ساختمان 

لوله کشی ساختمان از موارد مهمی است که باید به آن توجه شود. هرچند که این کار آسانی نیست، با این حال به کمک بهترین لوله کش‌ها در اصفهان می‌توانید بابت وضعیت لوله کشی ساختمان خود اطمینان داشته باشید.

از آنجایی که بخش‌های مختلف ساختمان مثل سرویس بهداشتی، حمام، آشپزخانه، سیستم گرمایشی و بسیاری از موارد دیگر به لوله کشی ساختمان وابسته هستند، این مورد اهمیت زیادی دارد. انجام خدمات لوله کشی نیاز به قواعد و اصول خاصی دارد، به همین دلیل انجام آن‌ها وسط بهترین خدمات لوله کشی در اصفهان باعث کاهش هزینه‌ها می‌شود.

برخی از مهم‌ترین نکاتی که لازم است رعایت شود شامل موارد زیر است:

انتخاب لوله‌های ساختمان

سیستم لوله کشی یکی از مهم‌ترین بخش‌های هر ساختمان است. اگر فرایند لوله کشی به درستی انجام نشود، هزینه‌های زیادی را برای شما به همراه خواهد داشت. در خدمات لوله کشی ساختمان، انتخاب نوع و جنس لوله‌ها اهمیت دارد. مهم‌ترین نکاتی که هنگام انتخاب لوله باید به آن توجه شود، شامل این موارد است:

  • مقاوم بودن لوله‌ها در برابر نور خورشید
  • مقاومت لوله‌ها در برابر فشار داخلی، خارجی و ضربه
  • دوام بالای لوله در برابر خوردگی و پوسیدگی
  • اتصال صحیح لوله‌ها

با انتخاب بهترین خدمات لوله کشی اصفهان اطمینان خواهید داشت که این نکات در لوله کشی ساختمان شما رعایت می‌شود.

توجه به شیب در لوله کشی

در هنگام لوله کشی، انتخاب شیب استاندارد اهمیت زیادی دارد. دلیل آن این است که افزایش شیب نسبت به اندازه استاندارد، باعث افزایش سرعت حرکت فضولات در لوله‌های فاضلاب می‌شود و نتیجه آن عبور آب و جمع شدن ذرات جامد در لوله است. در چنین شرایطی گرفتگی لوله‌ها ایجاد می‌شود. به همین دلیل است که در تعمیرات و خدمات لوله کشی ساختمان، انتخاب شیب درست لوله‌ها اهمیت زیادی دارد.

لوله کشی ساختمان

معمولا برای لوله کشی از شیب ۲ درصد استفاده می‌کنند. هر چند بازه آن بین ۰ تا ۵ درصد است اما شیب بیشتر یا کمتر باعث گرفتگی لوله‌ها و نیاز به خدمات لوله کشی می‌شود.

چرا نحوه اتصال لوله‌ها اهمیت دارد؟

آن چیزی که در لوله کشی ساختمان اهمیت زیادی دارد، انتخاب مصالح و لوله‌های استاندارد است.

معمولا لوله‌ها با فشار ۶ تا ۱۰ بار و به قطر ۱۱۰ میلی متر در نظر گرفته می‌شوند.

به عنوان مثال در لوله کشی فاضلاب، اتصالات ۴۵ درجه گزینه بهتری به شمار می‌آید. برای متصل کردن لوله‌ها، ابتدا آن‌ها را به شکل طولی کنار هم قرار داده و برای محکم کردن اتصالات از چسب‌های مخصوص استفاده می‌شود.

حال اگر به هر دلیلی اتصالات دچار مشکل شده و نشتی به وجود بیاید، نیاز به خدمات و تعمیرات لوله کشی در اصفهان خواهید داشت.

نوع دیگری از اتصالات، مفاصل فشاری هستند که برای لوله کشی سینک آشپزخانه، لوله‌های حمام و دستشویی استفاده می‌شود. منظور از مفاصل فشاری این است که برای اتصال لوله‌ها، آن‌ها را با فشار به هم متصل کرده و از واشر و رینگ پلاستیکی برای محکم کاری استفاده می‌کنند.

ممکن است بسته به نوع لوله‌ها از روپوش فیت استفاده شود. در این روش لوله‌ها را با کمی فشار داخل سوکت قرار داده و محکم می‌کنند.

مراحل نصب لوله کشی ساختمان چگونه انجام می‌شود؟

برای این کار ابتدا نیاز است که از بهترین لوله کش‌ها در اصفهان کمک بگیرید. تعمیرکاران و لوله کش‌های حرفه‌ای ابتدا با توجه به تعداد طبقات ساختمان شروع به پیاده سازی طرح اولیه و سپس اجرای لوله کشی می‌کنند.

نکته‌ای که لازم است برای لوله کشی فاضلاب توجه شود این است که مسیر آن صاف و مستقیم باشد و از زیر ساختمان رد نشود، در غیر اینصورت نیاز به بتن ریزی خواهد بود. همچنان اگر فاصله میان دیوارها و لوله‌های ساختمان یک متر باشد، نیاز است که ابتدا سطح زیرین بتن ریزی شود.

ترفندهای مهم در لوله کشی ساختمان

از مهم‌ترین نکاتی که لازم است هنگام نصب لوله‌های ساختمان به آن توجه شود، این موارد است:

محافظت از لوله‌ها

همانطور که گفتیم بهتر است که مسیر لوله‌ها از زیر ساختمان رد نشود، به این دلیل که احتمال فرسودگی و آسیب دیدگی آن‌ها بیشتر می‌شود. به همین دلیل برای حفاظت بیشتر از لوله‌ها با توجه به شرایط ساختمان از بتن ریزی یا اضافه کردن کارتن و مقوا زیر لوله‌ها استفاده می‌کنند.

لازم است که حین نصب و یا تعمیرات لوله ساختمان به ایمنی آن‌ها توجه شود. برای این کار آن‌ها را با ملات سبک می‌پوشانند.

عایق بندی لوله‌ها

برای بخش‌هایی که قرار است لوله کشی در فضای باز انجام شود، بهتر است برای جلوگیری از آسیب دیدن لوله‌ها در برابر نور خورشید و عوامل خارجی از نیوپایپ استفاده شود. این کار باعث کاهش هزینه‌ها و یا نیاز به تعویض لوله‌ها در کوتاه مدت می‌شود.

نحوه حفاظت از لوله‌های روکار

برای مناطق سردسیر، امکان ترکیدگی و یخ زدگی لوله‌های خارج از ساختمان زیاد است. به همین دلیل با استفاده از خدمات لوله کشی اصفهان می‌توانید برای عایق بندی آن‌ها اقدام کنید.

انتخاب درست مغزی و رابط‌های لوله

برای اتصال میان لوله‌های نیوپایپ و سیستم فلزی نیاز به انتخاب مغزی‌ها و تبدیل‌های درست می‌باشد. تعمیرکاران و لوله کش‌های حرفه‌ای و متخصص از ابزار مخصوص برای ارتباط و محکم کردن اتصالات استفاده می‌کنند.

در صورتی که در مغزی‌ها و تبدیل‌ها مشکلی به وجود بیاید، در انتقال آب میان لوله‌ها اختلال ایجاد می‌شود. در نتیجه بهتر است از کارشناسان خدمات لوله کشی در اصفهان کمک بگیرید.

لوله کشی ساختمان

یک تعمیرکار خوب به این نکته واقف است که برای نصب لوله‌های منزل شما، آن‌ها را در منطقه‌ای به دور از یخ زدگی و تغییرات فاحش دما قرار دهد، چرا که سرما باعث ترکیدگی و نشتی لوله‌ها می‌شود.

قیمت لوله کشی در اصفهان چگونه محاسبه می‌شود؟

این مسئله به متراژ ساختمان شما بستگی دارد. هزینه‌های مربوط به مصالح و اتصالات نیز می‌تواند در این مورد تاثیر داشته باشد. حضور یک کارشناس در این زمینه و بررسی ساختمان از نزدیک به شما در برآورد قیمت‌ها کمک می‌کند.

سخن آخر

در صورتی که در لوله کشی ساختمان شما مشکلی به وجود آمده است، بهتر است به جای آنکه خودتان دست به کار شوید، از متخصصان و کارشناسان این حوزه کمک بگیرید.

مجموعه گونیا با تعمیرکاران حرفه‌ای و متخصص خود در زمینه لوله کشی ساختمان در اصفهان به شما کمک می‌کند تا مشکلات مربوط به لوله کشی را هر چه سریع‌تر رفع کنید.

Leave A Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *