نقشه کشی ساختمان

نقشه کشی ساختمان و هر آنچه باید در مراحل به انجام رساندن آن رعایت کنید

نقشه کشی ساختمان

در صورتی که شما زمینی در اختیار دارید و قصد ساختن یک بنا را روی آن دارید اولین موردی که مستلزم رعایت آن هست طراحی یک نقشه کارشناسی شده به وسیله متخصصان این حوزه است. نقشه کش ساختمان جزء المان های اصلی گروه طراحی ساختمان به حساب می آید. یک نقشه کش زبده و کارآزموده با هنر و ایده های جذاب قادر است زمینه‌ی احداث یک بنای مناسب را تامین کند. از مواردی که رعایت نمودن آن ها جزء موارد الزام آور است آشنایی با استانداردها و قوانین نقشه کشی، شناخت وسایل ترسیم و افزایش نقشه ها هم چنین ماهر بودن در ترسیم نقشه هست. مضاف بر موارد مذکور می توان به آشنایی با قواعد تصاویر موازی، پرسپکتیو و ماهر بودن در ترسیم دست آزاد در تحویل نقشه های ساختمانی جذاب و موثر اشاره داشت. شرکت گونیا با داشتن برترین نقشه کشان قادر به طراحی نقشه‌های گوناگون هست این شرکت با داشتن سامانه جامع خدماتی، خدمات متفاوتی چون نقشه کشی ساختمان، لوله کشی، برق کاری و سایر خدمات فنی را برترین کیفیت ارائه می دهد. تعمیر کولر آبی نمونه ای از این موارد می باشد. این شرکت حاضر به ارائه خدمات خرده کاری در شهر اصفهان است البته لازم به ذکر است که در صورت فراهم بودن شرایط در سایر شهرها هم خدمات مذکور را ارائه می دهند.

مراحل نقشه کشی ساختمان

قاعدتا ایجاد یک ساختمان از مراحل مختلفی تشکیل می شود که برای به پایان رساندن ساخت یک بنا تیم های گوناگونی چون استادکاران، مهندسان، تکنسین‌ها و در نهایت کارگران در این امر نقش بسزایی ایفا می کنند. هر بنا برنامه‌ای مختص به خود دارد که به موارد مختلفی چون موقعیت منطقه، شرایط زمین، اندازه بودجه، نتایج بازبینی و مطالعات بستگی دارد. بعد از این که برنامه مد نظر طزاحی شد و پس از هماهنگی های لازم با کارفرمای پروژه، این برنامه طی تنظیماتی به طرح و نقشه‌ی اولیه تبدیل می شود. نقشه های اولیه معماری برای تامین نمودن نقشه های فاز یک ساختمان برای نقشه کش مهیا می شود. در این زمان نقشه کش ساختمان با ایجاد تغییراتی روی نقشه آن را به نقشه های فاز اول مبدل می کند.

روند خدمات مهندسی بدین صورت هست که در مرحله اول پس از ترسیم نقشه ی معماری، محاسبات سازه، نقشه تاسیسات برق و نقشه تاسیسات مکانیک به وسیله مهندسین مربوطه محاسبه و ترسیم می شود. لازم به ذکر است که عوامل گوناگونی چون ضوابط شهرسازی و شهرداری ها، مقرارت ملی ساختمان، استانداردهای بین المللی، کاربری ملک و نیاز کارفرما باید لحاظ شود اکنون برای درک بهتر از محیط ساختمان، نقشه های مهندسی به وسیله نرم افزار های سه بعدی طراحی می شوند. پیش از ساخت هر ساختمان، می بایست نقشه ای از قبل تهیه شود. غالبا برای هر ساختمان یک نقشه کش لازم است ولی ترسیم نقشه برای یک ساختمان بزرگ اهمیت بیشتری پیدا می کند چرا که جزییات ساختاری یک بنای کوچک ممکن است در ذهن هر کس بماند ولی جزییات ساختمان بزرگ نمی تواند در ذهن فردی باشد. برای همین منظور افراد مختلفی قسمت های گوناگون یک ساختمان بزرگ را احداث می کنند. همه ی این افراد باید نقشه های مربوط به مکان مورد نظر را داشته باشند سپس اقدام به بخش مورد نظر کنند.

شرکت گونیا با داشتن برترین تکنسین ها در امر ساخت و ساز قادر به ساخت بنای مورد نظر شما با بهترین متریال و بی نظیرترین نقشه است. برای اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان این مجموعه تماس بگیرید.   

Leave A Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *