پمپ

نصب کردن پمپ و تانک | آشنایی با چگونگی نصب کردن و نکات مربوط

نصب کردن پمپ و تانک نیازمند  مراحلی است که ما آن ها را برای شما شرح می دهیم . ابتدا باید توجه کنید که این پمپ را در یک مکان سر پوشیده قرار دهید طوری که نور خورشید مستقیم بر آن نتابد و حرارت بالا نیز به پمپ آب نخورد  همچنین توجه کنید که پمپ آب فاصله زیادی با مخزن نداشته باشد و آن را در حداقل فاصله با مخزن قرار دهید . قبل از این که پمپ را نصب کنید باید آن را عایق بندی کنید.


 زیرا این پمپ خانگی است و این نکته بسیار مهم است که پمپ سر و صدای کمی داشته باشد تا باعث آزار خود و همسایه هایتان نشود پس از این که پمپ را عایق کردید و جای مناسب برای آن را پیدا کردید برای وصل کردن مخزن پلی اتیلن و پمپ باید از لوله های رابط کمک بگیرید فقط باید حواستان باشد که قطر ورودی پمپ با این لوله های رابط برابر باشد و برای این که عمر پمپ خانگی شما بیشتر شود فیلتری در قسمت ورودی مخزن پمپ قرار دهید که علاوه بر بالا بردن طول عمر از به وجود آمدن مشکل در ورود آب به پمپ جلوگیری کند.

چگونه انشعابات پمپ مخزن و لوله های آب را وصل کنیم؟

برای اتصال انشعاب پمپ لازم است که از سه راهی استفاده کنید و پس از آن ورودی آب (اصلی)  را به مخزن وصل کنید . اگر می خواهید از سر رفتن آب جلوگیری کنید ورودی آب را یک شیر شناور ببندید علاوه بر این ها باید در هر کدام از اتصالات شیر کنترلی نصب کنید تا جریان های آب را هنگام ورود و یا خروج تحت کنترل خود قرار دهید شما با این کار از مصرف بی رویه برق جلوگیری می کنید زیرا اگر فشار آی کافی باشد شما پمپ را خارج می کنید و دیگر نیاز به کار کردن آن نیست پس در هزینه های خود نیز صرفه جویی می کنید.

از این رو در این مرحله لوله کشی جزئی و لوله کشی کلی اهمیت پیدا می کند.

از شیر خودکار در نصب کردن پمپ و تانک چگونه استفاده کنیم؟

خب بعد از قسمت های ورودی به خروجی پمپ می رسیم بر روی خروجی ها باید شیر خودکار نصب کنیم این کار باعث می شود هنگام خروج آب دیگر آب به پمپ باز نگردد و مسیر جریان آب عوض نشود این قطعه را می توانید به صورت جداگانه خریداری کنید و آن را بر روی پمپ خانگی خود نصب کنید زیرا وقتی که پمپ خاموش است با نصب این شیر دیگر فشاری بر روی پمپ نیست.

مخزن تحت فشار و کلید های اتوماتیک

اگر منزل شما تک واحدی و یا کوچک است اما به پمپ و مخزن نیاز دارید با استفاده از مخزن تحت فشار می توانید کار خود را راه بیاندازید اما اگر تعداد خانه ها بیشتر شود و خانه بزرگ‌ تر باشد باید از مخزن تحت فشار با کلید های اتوماتیک کمک بگیرید فقط هنگام خرید به تعداد طبقات ساختمان را حتما در نظر بگیرید.


این مخزن همیشه یک مقداری معین آب را داخل خود نگه می دارد و با داشتن آن دیگر نیاز نیست هر دفعه پمپ وارد سیستم شود پس این کار تعداد روشن و خاموش کردن پمپ شما را کم می کند  و کلید اتوماتیک نیز تلاش می کند که آب را با فشار معینی خارج کند که حداقل آن ۴۰ و حداکثر آن ۶۰ پاسکال  است اگر فشار به این مقدار برسد این کلید خودکار پمپ را خاموش و روشن می کند.

نکات نصب کردن پمپ و تانک

حتما باید یک سری نکاتی هنگام نصب پمپ خانگی توجه کنید . ممکن است هنگام کار کردن پمپ به لرزه بی افتد و آب از راه لوله ها به مخزن نرسد و آب را از آب بند خارج کند باید در بین لوله کشی پمپ و مخزن از لرزه گیر کمک بگیرید توجه داشته باشید که اگر پمپ را به شاه لوله نصب کنید هزینه هایی به دیگر همسایه ها اضافه می کنید و این کار غیر اخلاقی و غیر قانونی است بهتر است از مسیر bypass  استفاده کنید و از مزایای آن بهره ببرید مثل:

  • اگر برق نیز قطع شود و پمپ شما کار نکند آب با فشار معینی خارج می شود.
  • اگر فشار آب شهری مناسب باشد پمپ کار نمی کند و این کار مصرف برق شما را کم می کند.

شما هم وطنان گرامی می توانید برای تعمیرکاران حرفه ای از خدمات خرده کاری در اصفهان شرکت گونیا کمک بگیرید. این کمپانی خدمات فنی و برق کاری پکیج را به شما عزیزان در شهر اصفهان ارائه می دهد.

مقالات پیشنهادی: لوله کشی کلی لوله کشی جزئی

Leave A Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *