لوله-پلیکا

نشت یابی در لوله پلیکا

نشت یابی در  لوله های پلیکا در ساختمان به دو روش انجام می‌گیرند. ابتدا باید بازرسی  انجام شود که در این روش باید صدای نشت آب را بررسی کرد.

 شیر ها، فلکه ها و انشعابات مهم ترین جاهایی هستند که امکان نشتی در آن ها وجود دارد. اگر صدای نشت را دنبال کنید قطعا در مکانی که نشتی وجود دارد متوجه صدای شرشر بالای آب خواهید شد، بنابراین زمانی که نشتی را پیدا کردید باید به تعمیر نشتی لوله پلیکا بپردازید.

با ما همراه باشید تا تعمیرات لوله پلیکا را به شما آموزش دهیم.

 مراحل تعمیر لوله های پلیکا

تعمیرات لوله پلیکا به روش های مختلفی انجام می‌شود اما به طور کلی همه این روش ها دارای مراحل یکسانی هستند مراحل نشت یابی و تعمیر لوله های پلیکا به شرح زیر است:

  • ابتدا نشتی را بیابید (از طریق بررسی اتصالات و یا استفاده از دستگاه نشتی یاب) اگر می‌خواهید محل نشت را دقیق تر پیدا کنید پس پیشنهاد می شود از دستگاه نشت یاب کمک بگیرید.
  • محل نشت را علامت بزنید.
  • فلکه اصلی آب را ببندید.
  • تمامی شیر های آب را باز کنید تا آب موجود در لوله ها خارج شود.
  • سپس با چسب مورد نظر محل نشتی را بپوشانید.
  • اگر نشتی زیاد بود و مثل ترکیدگی بود بهتر است لوله را در آن محل ببرید و آن را تعویض کنید.

اما روش‌هایی که نشتی را از بین می برند شامل: خمیر آپوکسی، نوار فایبرگلاس و چسب آب بندی می‌باشند. خمیر آپوکسی در حدود ۱۰ دقیقه زمان می برد تا سفت شود و اگر از آپوکسی استفاده می‌‌کنید باید آن را به دور نشتی بچسبانید.

 اگر از نوار های فایبر گلاس استفاده می‌‌کنید بهتر است بدانید که باعث تعمیرات کوتاه مدت می شوند و هیچ گاه تعمیرات طولانی مدت به شما ارائه نمی‌دهند.

ده دقیقه این نوار را داخل آب قرار دهید تا نرم شود و چندین دور روی نشتی بچسبانید. استفاده از چسب آب بندی نیز یکی از روش های تعمیرات دائم یا طولانی مدت است.

 این چسب بر روی انواع مواد پلیمری و حتی چوب و پلاستیک کاربرد دارد. این چسب باعث مقاومت بیشتر در برابر فشار و له شدگی لوله پلیکا می‌شود.

 گاهی اوقات در اتصالات لوله پلیکا از چسب های پی وی سی نیز استفاده می‌شود که شرایط نگهداری آن در ۴ تا ۴۷ درجه سانتی گراد می‌باشد.

نکات تعمیر لوله پلیکا

کاربران عزیزی که این مطالب را مطالعه می کنند در صورت وجود مشکلات حادتر می توانند با شماره موجود در وب سایت گونیا تماس برقرار کرده و از خدمات خرده کاری در اصفهان بهره مند شوند.

شرکت گونیا یکی از شرکت ها انواع خدمات رسانی فنی به هم شهریان اصفهانی می باشد که خدماتی هم چون لوله کشی، برق کاری و رسوب زدایی ارائه می‌دهد.

 نکاتی در هنگام تعمیر لوله پلیکا وجود دارد که باید به آن ها توجه داشته باشید.

  • پیش از تعمیرات فلکه اصلی آب را ببندید.
  • توجه داشته باشید که در لوله ها هیچ آبی باقی نمانده باشد.
  • توجه به خشک بودن محل چسباندن نشتی الزامی است چرا که اگر خیس باشد چسبیده نمی‌شود و تعمیرات شما ناقص باقی خواهد ماند.

Leave A Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *