لوله بازکنی

لوله باز کنی | مراحل مورد نیاز و انواع روش‌ها برای انجام دادن آن

لوله باز کنی یکی از کارهای اصولی به شمار می‌رود که هر ساختمانی می‌تواند به آن احتیاج پیدا کند. خیلی وقت ها در اثر جمع شدن چربی یا هر ماده دیگری در لوله های ساختمان با مشکلات بزرگی از قبیل گرفتگی لوله ها مواجه می شویم. در این صورت به یک کمپانی معتبر نیاز داریم که با آن ها تماس گرفته و از خدمات آن ها بهره مند شویم پیشنهاد ما به شما شرکت گونیا می باشد که بهترین راه کارها را برای از بین بردن گرفتگی لوله به شما پیشنهاد می کند.

 در ادامه با ما همراه باشید تا به شما آسان ترین راه ها را برای باز کردن گرفتگی لوله آموزش دهیم. به طور معمول باز کردن لوله ها به چند روش امکان پذیر است که در تمامی این روش ها هدف نهایی از بین بردن گرفتگی لوله می باشد. روش های لوله باز کنی به شرح زیر می باشد که به اختصار به توضیح هر یک از ان ها خواهیم پرداخت:

  • روش لوله باز کنی دستی(تلمبه)
  • محلول لوله باز کن
  • پودر لوله باز کن
  • فنر لوله باز کنی
  • دستگاه تراکم هوا

روش دستی یا تلمبه

معمولا استفاده از روش دستی یا تلمبه زنی برای گرفتگی های خیلی سطحی و کم استفاده می شود و در اکثر خانه های ایرانی برای جلوگیری از تجمع آب و گرفتگی لوله یک تلمبه وجود دارد. هنگام استفاده ازتلمبه دستی باید توجه داشته باشید که هیچ گونه هوا یا خلا در زیر تلمبه ایجاد نشود و معمولا این کار را  بهتر است با استفاده از پارافین انجام دهید

 یعنی برای جلوگیری از نشتی دور تلمبه را با پارافین بپوشانید. پس از آن چندین بار دسته تلمبه را فشار دهید تا هوا باعث بیرون کشیدن تمام مواد زائد شود این روش از روش لوله باز کنی شیمیایی برای گرفتگی های سطحی زودتر جواب می دهد.

روش شیمیایی با استفاده از محلول یا پودر لوله باز کن

در این روش تنها کاری که انجام می دهید این است که محلول را درون لوله فاضلاب بریزید و برای از بین رفتن گرفتگی های سطحی تا چند دقیقه منتظر بمانید و پس از آن حتما درون لوله فاضلاب آب بریزید تا مواد شیمیایی باقی مانده در لوله شسته شود چرا که اگر باقی بماند باعث می شود که لوله به مرور زمان پوسیده و خراب شود. هنگام خرید محلول شیمیایی به دستور العمل و نوع کاربرد محلول توجه کنید چرا که مدل های آن با یک دیگر متفاوت هستند.

پیش از آن که محلول های شیمیایی وارد بازار شوند استفاده از پودر های لوله باز کن مرسوم بوده است که به آن ها چنته می گفتند اما با ورود محلول های شیمیایی دیگر استفاده از پودرها جایز نبود. برای استفاده از پودر باید ابتدا لوله خشک باشد و سپس پودر را به لوله فاضلاب بریزید پس از چند دقیقه درون لوله فاضلاب آب بریزید.

فنر لوله باز کنی

لوله باز کنی با استفاده از فنر برای زمانی است که دیگر هیچ روشی پاسخگوی از بین بردن گرفتگی لوله ها نباشد در این صورت از فنر استفاده می کنیم. فنر برقی و فنر دستی دو نوع فنری هستند که برای باز کردن لوله از آن ها استفاده می کنیم و تنها تفاوتی که این دو نوع فنر با یک دیگر دارند در میزان سرعت آن هاست.

 فنر خاصیت انعطاف پذیری دارد تا بتواند از لوله خم شود. بعد از این که فنر باز شد به آرامی آن را درون لوله بفرستید و در صورت برخورد با گرفتگی این کار را ادامه دهید تا ضایعات به چاه راه پیدا کنند. کار کردن با فنر نیازمند مهارت است و اگر تجربه کافی را ندارید بهتر است خدمات فنی این کار را به لوله کش یا لوله باز کن ها بسپرید.

دستگاه تراکم هوا

برای باز کردن لوله هنگامی از دستگاه تراکم هوا استفاده می کنیم که گرفتگی لوله ناشی از خاک و مواد جامد باشد. با استفاده از دستگاه تراکم هوا هنگام تلمبه زدن هوا به داخل دستگاه کشیده می شود و با گذاشتن لوله در دهانه لوله فاضلاب هوای داخل دستگاه به لوله کشیده می شود و مواد زائد را به بیرون انتقال می دهد. دقت داشته باشید که اگر لوله ها باز نشد از جلوگیری هوای اضافی به درون لوله اطمینان حاصل کنید.

نکات لوله باز کنی

شرکت گونیا آماده ارائه خدمات فنی ، برق کاری، لوله  بازکنی به ساکنین شهر اصفهان می باشد شما عزیزان می توانید به سامانه خدماتی گونیا مراجعه کنید و از ارائه خدمات خرد کاری در اصفهان بهره مند شوید. هنگام باز کردن لوله توجه داشته باشید که یک سری نکات را باید رعایت کرد تا به نتیجه مطلوب برسید. هنگام استفاده از روش تلمبه زنی هوا نباید به زیر تلمبه نفوذ کند و پس از آن باید مقدار زیادی آب وارد فاضلاب شود. در روش محلول شیمیایی پس از استفاده از محلول باید درون چاه آب ریخته شود و هم چنین به هیچ عنوان صورت خود را به چاه نزدیک نکنید. از طرفی نباید از محلول های شیمیایی در محیط های بسته استفاده کرد.

یک خانه همیشه در معرض گرفتگی های بسیاری قرار می گیرد که برای رفع کردن مشکلات نیاز به متخصصان زیادی وجود دارد. سیفون و توالت فرنگی نمونه ای از این موارد موجود هستند. از این رو برای باز کردن سیفون و باز کردن توالت فرنگی می توانید از شرکت فنی گونیا این کار را بخواهید تا در سریع ترین زمان ممکن نیروهای خود را اعزام کند.

مقالات پیشنهادی: فرآیند لوله کشی باز کردن سیفون

Leave A Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *