برفک یخچال و فریزر

راه‌هایی برای از بین بردن برفک یخچال

یکی از دردسرهایی که احتمالا برای یک بار هم که شده با آن مواجه بوده‌اید، برفک یخچال و فریزر است. هرچند این مسئله برای بسیاری از یخچال‌ها یک مسئله عادی است؛ با این حال گاهی ممکن است برفک زدن یخچال موجب اختلال در عملکرد آن شود. به همین دلیل با از بین بردن برفک‌های یخچال و فریزر می‌توانید به افزایش عمر یخچال فریزر خود کمک کنید.

دلیل برفک زدن یخچال فریزر چیست؟

زمانی که درب یخچال را باز می‌کنید، جریانی از هوای گرم یا مرطوب وارد آن می‌شود؛ نتیجه برخورد سرمای درون یخچال با هوای گرم موجب تولید برفک می‌شود. سه دلیل اصلی برای تولید برفک یخچال شامل این موارد است:

انتخاب مکان مناسب برای یخچال

مکانی که یخچال را در آن قرار می‌دهید، بسیار مهم است. در نتیجه اگر مکان نصب یخچال مرطوب باشد، احتمال برفک زدن آن بیشتر می‌شود. به عنوان مثال در خانه‌هایی که آشپزخانه نزدیک به حمام است، این مسئله بیشتر مشاهده می‌شود. ورود رطوبت حمام به داخل یخچال یکی از علت‌های تشکیل برفک در یخچال است.

همچنین روشن بودن مداوم سماور و یا اجاق گاز در نزدیکی یخچال فریزر موجب بروز این مسئله می‌شود.

تعویض لاستیک دور درب یخچال

اگر لاستیک دور درب یخچال فریزر خراب شود، باعث بروز برفک در یخچال می‌شود. پس در صورت مشاهده برفک، بهتر است که لاستیک آن را بررسی کنید تا اگر مشکلی وجود دارد برای تعویض آن اقدام کنید.

ورود جریان هوا به داخل یخچال علاوه بر تولید برفک باعث خراب شدن کمپرسور نیز خواهد شد. از آنجایی که این مسئله هزینه‌های زیادی به همراه دارد، بهتر است از عدم وجود مشکل در لاستیک دور درب یخچال اطمینان حاصل کنید.

ترموستات خراب

ترموستات خراب می‌تواند علت تشکیل برفک در یخچال باشد. هرچند خرابی ترموستات، مشکلات بیشتری را به بار می‌آورد و در نتیجه نیاز است که در اسرع وقت تعویض شود. برای سرویس یخچال بهتر است از یک تعمیرکار یخچال متخصص و حرفه‌ای کمک بگیرید تا از ایجاد هزینه‌های بیشتر جلوگیری کنید.

برفک یخچال و فریزر  

مشکل در سنسور

وظیفه سنسور یخچال اندازه گیری دمای داخلی است. با ارسال دما به بخش کنترل، دمای درون یخچال تنظیم می‌شود. به همین دلیل اگر سنسور خراب شود، یخچال فریزر شما برفک می‌گیرد. از علائم خرابی سنسور این است که فریزر بیش از حد گرم یا سرد می‌شود. برای بررسی بهتر است از خدمات یک تعمیرکار یخچال کمک بگیرید.

نحوه جلوگیری از برفک زدن یخچال

دلایل مختلفی وجود دارد که باعث ایجاد برفک در یخچال و فریزر می‌شود. از این رو شناسایی علت به رفع آن کمک می‌کند.

ایجاد برفک در بخش فریزر

برفک زدن دور در فریزر به این معنی است که در یخچال را به خوبی نبسته‌اید و با ورود هوای بیرون به داخل فریزر، دور در یخ زده است. بهتر است مواد داخل فریزر را به طور منظم بچینید و مرتب نمایید. علاوه بر آن واشر و لاستیک دور در را مجددا بررسی کنید تا از عدم وجود پوسیدگی و مشکل در آن اطمینان حاصل کنید.

برفک‌های کم در سراسر یخچال

اگر دمای درون یخچال یا فریزر پایین‌تر از حد معمول باشد، احتمال دارد که برفک کمی را در همه جای یخچال مشاهده کنید. دلیل این است که امکان رفع رطوبت هوای سرد وجود ندارد و در چرخه تولید سرما اختلال به وجود می‌آید. بهتر است درجه فریزر را روی ۱۸- و دمای یخچال را روی ۳ درجه سانتی گراد تنظیم کنید.

برفک‌های سخت و سفت

باز گذاشتن در یخچال در طولانی مدت باعث تشکیل برفک و یخ زدگی در آن می‌شود. به کمک برفک زدایی یخچال می‌توانید این مشکل را برطرف کنید.

تولید برفک پشت یخچال

یخ زدن سیم پیچ پشت اپراتور یک علامت هشدار در چرخه یخ زدایی است. بهتر است از یک تعمیرکار یخچال کمک بگیرید، چرا که این احتمال وجود دارد مشکل از سمت هیتر، بیمتال، سنسور یا تایمر باشد. سرویس کار با بررسی نوع یخچال به رفع مشکل کمک می‌کند.

متخصصین در امور یخچال در سامانه خدمات فنی و مهندسی گونیا به شما در تعمیر یخچال فریزر و رفع مشکلات آن کمک می‌کنند.

چرا لوله‌های پشت دستگاه یخ زده است؟

قطعه هیتر دیفراست برای از بین بردن برفک یخچال و یخ زدگی آن عمل می‌کند. با این حال یخ زدگی بیش از حد فریزر مانع از عملکرد صحیح این قطعه می‌شود.

برخی از دلایل آن شامل این موارد است:

  • خراب شدن تایمر دیفراست
  • ایراد در عملکرد هیتر دیفراست
  • اختلال در عملکرد ترموستات

چرا مواد غذایی داخل یخچال یخ می‌زند؟

احتمالا شما هم دیده‌اید که گاهی اوقات میوه‌ها و سبزیجات درون یخچال یخ زده‌اند. دلایل مختلفی وجود دارد با این حال مهم‌ترین دلایل آن شامل این موارد است:

  • عدم تنظیم دمای درونی یخچال
  • مسدود شدن فن داخلی توسط مواد غذایی
  • کثیف شدن کویل‌های کندانسور
  • خراب شدن ترموستات
  • خراب شدن ترمیستور
  • مشکل در برد الکترونیک و برد فرمان یخچال

نحوه برفک زدایی یخچال

برای جلوگیری از برفک زدن یخچال بهتر است که به صورت دوره ای، آن را یخ زدایی کنید. این مسئله برای یخچال‌هایی که هیتر دیفراست ندارند، از اهمیت بیشتری برخوردار است. مهم نیست که مدل یخچال و فریزر شما چیست، ابتدا آن را از برق بیرون بکشید و تمام مواد غذایی داخل آن را خارج کنید. با قرار دادن دستمال و یا حوله می‌توانید رطوبت و خیسی یخچال را برطرف کنید.

همچنین مراحل زیر را انجام دهید:

ظرف داغ در یخچال

چند ظرف داغ را روی یخ‌ها و برفک‌های یخچال قرار دهید تا شروع به ذوب شدن کنند. پس از آن با دستمال و حوله آب یخچال را بگیرید. برفک یخچال و فریزر

صبر کنید تا یخ‌ها ذوب شوند

یکی از ساده‌ترین کارهایی که می‌توانید انجام دهید این است که در یخچال یا فریزر را باز بگذارید تا یخ‌های آن ذوب شوند.

استفاده از سشوار

یکی دیگر از کارهایی که می‌توانید انجام دهید این است که با استفاده از سشوار، یخ‌های فریزر را ذوب کنید. این کار به از بین بردن برفک یخچال کمک می‌کند، با این حال سشوار را بیش از حد به قفسه‌ها نزدیک نکنید.

سخن آخر

از راه‌های جلوگیری از برفک زدن یخچال این است که بیش از حد در یخچال فریزر را باز نگذارید و ظروف و غذاهای داغ را داخل یخچال قرار ندهید. با رعایت این نکات عمر یخچال بیشتر شده و نیازی به تعمیر و هزینه اضافی بابت آن نخواهید داشت. با این حال اگر یخچال شما هر چند وقت یکبار برفک می‌زند، برای برفک زدایی یخچال می‌توانید از یک تعمیرکار حرفه‌ای کمک بگیرید. سامانه خدمات فنی و مهندسی گونیا به شما کمک می‌کند تا این مشکل را به راحتی حل کنید.

Leave A Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *