cleaning-glass-1

تمیز کردن شیشه‌ ها

آموزش اصولی پاک کردن پنجره ها در کمترین زمان

در این مقاله روش های چگونگی تمیز کردن پنجره ها را و اینه که شما می توانید با بکار گیری مواد شوینده ای که معمولا” در همۀ خانه ها پیدا می شود شیشه های پنجره ها را تمیز کنید.

پنجره ها

اگر به حفظ و نگهداری شیشه پنجره های خانه توجه نکنیم، بسیار زود کثیف می شوند و علاوه بر اینکه ظاهر خانه را بد نشان می دهند، خود شیشه ها به مرور فرسوده و شکننده می شوند.

پنجره ها

حداقل دو تا سه بار در سال باید شیشه ها تمیز شوند. در اینجا روش تمیز کردن بی دردسر شیشه ها با وسایل خانگی ارائه شده است

لوازم مورد نیاز برای تمیز کردن پنجره :

شیلنگ آب یا یک سطل آب سرد، برس نرم، یک قاشق غذاخوری مایع ظرفشویی، یک ظرف یا کاسه بزرگ، پارچه تمیز، سرکه یا محلول آمونیاک

مرحله ۱

درون کاسه ای، مایع ظرفشویی را با مقداری آب ولرم مخلوط کنید. برای تمیزکردن شیشه هایی که فقط خاک گرفته اند، فقط از این محلول استفاده کنید. اما شیشه هایی که کثیف تر از این هستند، به محلولی قوی تر نیاز دارند.

بدین منظور به محلول شوینده تان کمی آمونیاک و یا سرکه اضافه کنید. برای اینکه شیشه ها شفاف تر شوند، می توانید از نشاسته ذرت نیز استفاده کنید.

افزودن الکل به محلول شوینده نه تنها شیشه ها را بدون گذاشتن خط و یا خطوطی تمیز می کند، بلکه باعث می شود که آنها زود خشک شوند.

 

نکاتی کار آمد برای تمیز کردن شیشۀ پنجره ها:


در این مقاله روش‌‌های مختلفی به شما معرفی ‌می‌شود که شما ‌می‌توانید با بکار گرفتن آنها خودتان با مواد شوینده ای که معمولا” در همۀ خانه‌‌ها پیدا ‌می‌شود شیشه های پنجره ها را تمیز کنید. این روشها بسیار ساده هستند و ضمنا” حضور بچه‌‌ها به هنگام تمیز کردن شیشه‌‌ها هم چندان خطرناک نیست (ولی برای اطمینان، تا حد امکان آنها را از آن محیط دور کنید). این روشها طی چند مرحله قابل اجرا هستند.

وسایل مورد نیاز جهت شستشوی شیشه ای ساختمان: 

فضایی که هوا در آن جریان داشته باشد. به این ترتیب بو و بخار مواد شوینده شما را اذیت نخواهد کرد.
مواد شوینده ای که در هر روش نامبرده شده است با حفظ دقت در مقدار گقته شده تهیه شود.


فنجان‌‌های جداگانه برای استفاده از  هر یک از مواد شوینده
ظروف جداگانه برای نگهداری هر یک از مواد شوینده
رول‌‌های حوله‌‌های کاغذی یا روزنامه ( هر کدام را که ترجیح ‌می‌دهید انتخاب کنید).

 مرحلۀ اول تمیز کردن شیشه پنجره: بپذیرید که شیشه‌‌ها باید تمیز شوند. یادتان باشد که هیچ کس شیشه شستن را دوست ندارد، چون اصلا” کار دوست داشتنی ای نیست. ولی حالا که قرار است زحمت بکشید، نگذارید با کمی اهمال و بی توجهی زحماتتان هدر رود.

مرحلۀ دوم تمیز کردن شیشه پنجره: آنچه که نیاز دارید عبارت است از: ¼ فنجان سرکۀ سفید، ¼ فنجان آمونیاک خانگی، ۱ قاشق غذاخوری آرد ذرت، ½ ۱ فنجان آب گرم شیر و یک بطری آب فشان. مواد نامبرده را در یک کاسۀ متوسط بریزید و خوب مخلوط کنید. حال این محلول را در یک بطری آب فشان بریزید و روی شیشه‌‌ها اسپری کنید و بعد با یک حولۀ کاغذی آن را پاک کرده و خشک کنید.

مرحلۀ سوم تمیز کردن شیشه پنجره : ۱ فنجان الکل ایزوپروپیل ( مراقب باشید، قابل اشتعال است)، ۲ فنجان آب سرد شیر، ۱ قاشق غذاخوری سرکۀ سفید و ۲ قطره رنگ غذای آبی تهیه کنید. آب و الکل را در یک کاسۀ متوسط خوب مخلوط کنید. سپس سرکه و رنگ آبی را نیز اضافه کرده و محلول را هم بزنید. این مایع دقیقا” مثل شیشه شوی آبی عمل خواهد کرد.

مرحلۀ چهارم تمیز کردن شیشه پنجره: ۲ قاشق غذاخوری سرکۀ سفید را با حدود ا لیتر آب سرد شیر مخلوط کنید. حال محلول را در بطری آب فشان بریزید و تکان دهید تا مخلوط شوند.

یک پاسخ