تعمیر شوفاژ

تعمیر سه سوته شوفاژ دیواری

اگر هنوز برای نصب تعمیر شوفاژ منزل کاری انجام نداده‌اید، با رسیدن فصل سرما وقت آن رسیده است که برای سرویس و تعمیر شوفاژ اقدام کنید. بهترین کار این است که تعمیر شوفاژ منزل را به یک تعمیرکار شوفاژ و رادیاتور بسپارید. هرچه سریع‌تر به فکر تعمیر شوفاژ بیفتید، خیالتان راحت‌تر خواهد بود.

اگرچه هزینه سرویس و تعمیر شوفاژ در فصل‌های سرد سال بیشتر می‌شود، با این حال با شناخت مشکلات پکیج مثل آب دادن از رادیاتور، نیاز به هواگیری شوفاژ و نصب شوفاژ و رادیاتور می‌توانید در نیمه دوم سال برای برطرف کردن این چالش‌ها اقدام کنید.

هزینه تعمیرات شوفاژ در اصفهان چگونه تعیین می‌شود؟

اولین مسئله‌ای که در هزینه سرویس و تعمیرات رادیاتور منزل تاثیر دارد، متراژ منزل شما می‌باشد. طبیعی است که هر چقدر متراژ خانه بیشتر باشد، برای گرم نگه داشتن آن نیاز به سیستم‌های بیشتری دارید. به همین دلیل برای تعمیرات آن لازم است که هزینه بیشتری بپردازید.

پس می‌توان گفت که هزینه‌هایی که بابت تعمیرات شوفاژ در اصفهان می‌پردازید، به تعداد رادیاتورهای منزل شما هم بستگی دارد.

از طرف دیگر سازمان‌ها و اداره‌ها هزینه‌های بیشتری نسبت به منازل مسکونی می‌پردازند. علت آن این است که تعداد رادیاتور و شوفاژهای سازمان‌ها و ادارات بیشتر است.

عوامل موثر در هزینه سرویس و تعمیرات شوفاژ

  • تعداد شوفاژهای موجود در ساختمان
  • مدت زمان صرف شده برای تعمیر
  • تخصص و تجربه تعمیرکار شوفاژ
  • انجام تعمیرات در فصول مختلف سال

رایج‌ترین مشکلاتی که برای شوفاژ منزل به وجود می‌آید

زمانی که مشکلات جدی برای رادیاتور منزل شما ایجاد می‌شود، لازم است که حتما برای سرویس و تعمیر آن از یک تعمیرکار شوفاژ در اصفهان کمک بگیرید. در نتیجه تشخیص عیب و مشکل به راحتی انجام می‌گیرد.

تعمیر نشتی آب شوفاژ  

مشکلات شامل ترکیدن شوفاژ، رسوب گرفتگی، هوا گرفتگی، زنگ زدگی و پوسیدگی است. پس با توجه به هر یک از این مسائل، لازم است که متخصص تعمیر سیستم‌های گرمایشی، راه چاره‌ای در نظر بگیرد.

رسوب گرفتگی شوفاژ: مهم‌ترین دلیل رسوب گرفتن رادیاتور زمانی رخ می‌دهد که آب گرم پس از ورود به سیستم، رسوباتی را با خود به همراه آورده است. این باعث می‌شود که به مرور در لوله‌های سیستم گرفتگی ایجاد شده و روند کار دچار اختلال شود.

هوا گرفتگی رادیاتور: اگر فشار آب ورودی به شوفاژ کمتر از میزان مجاز باشد، احتمال وارد شدن هوا به سیستم زیاد است.

زنگ زدگی و پوسیدگی: نشتی آب به مرور موجب زنگ زدگی و سپس پوسیدگی رادیاتور می‌شود. اگر سیستم نشتی دارد و آب می‌دهد، بهتر است با یک تعمیرکار شوفاژ ماهر تماس بگیرید تا در این باره به شما کمک کند.

بیشتر بخوانید: نشت یابی کردن (مراحلی که باید برای این فرآیند طی شوند و نکات مربوطه)

علت سوراخ شدن شوفاژ چیست؟

یکی از مهم‌ترین دلایل سوراخ شدن رادیاتور این است که رسوب زدایی رادیاتور به خوبی انجام نگرفته است. اگر به موقع برای تعمیر و سرویس پکیج شوفاژ دیواری اقدام نکنید، این احتمال وجود دارد که با افزایش جرم، رادیاتور سوراخ شود.

علاوه بر آن اگر از یک تعمیرکار غیر حرفه‌ای برای تعمیر شوفاژ منزل خود کمک گرفته باشید، نه تنها رسوب زدایی سیستم به خوبی انجام نمی‌شود بلکه این احتمال وجود دارد که به مرور رادیاتور سوراخ شود.

وارد شدن ضربه شدید و ناگهانی به بدنه رادیاتور شوفاژ، مورد دیگری است که موجب سوراخ شدن آن می‌شود.

اگر سیستم گرمایشی منزل شما نشتی دارد، محیط را به خوبی گرم نمی‌کند، فشار پکیج مدام کاهش پیدا می‌کند و صدای سوت مانندی از رادیاتور شوفاژ به گوش می‌رسد، بهتر است هر چه سریع‌تر با یک تعمیرکار شوفاژ تماس بگیرید تا برای تعمیر و سرویس پکیج شوفاژ دیواری منزل شما اقدامات لازم را انجام دهد.

علت ترکیدن شوفاژ چیست؟

دلایل مختلفی وجود دارد که باعث می‌شود لوله‌های شوفاژ منزل دچار ترکیدگی شود. با این حال مهم‌ترین دلایل آن شامل این موارد است:

  • لوله کشی به خوبی انجام نشده و آب بندی لوله دچار مشکل شده است.
  • نصب لوله‌های نامرغوب موجب پوسیدگی لوله‌ها شده است.
  • از لوله‌های آهنی و گالوانیزه استفاده شده است.
  • اتصالات بی کیفیت باعث ترکیدگی لوله‌های شوفاژ شده است.
  • شوفاژ کار فرایند عایق بندی لوله‌ها را به خوبی انجام نداده است. در نتیجه فشار و سرمای زیاد باعث ترکیدن لوله‌ها شده است.
  تعمیرات شوفاژ

بهتر است برای جلوگیری از مشکلی به بزرگی ترکیدن لوله‌های شوفاژ، از یک تعمیرکار متخصص و مجرب در این زمینه کمک بگیرید.

اقداماتی که یک شرکت خدمات تعمیر شوفاژ انجام می‌دهد

پس از آنکه با یک شرکت خدماتی در حوزه نصب و تعمیر شوفاژ تماس بگیرید، نیروهای متخصص و مجرب سرویس کار در سریع‌ترین زمان ممکن به محل اعزام می‌شوند. اگر سرویس‌های گرمایشی منزل شما نیاز به تعمیرات داشته باشند، پس از بررسی و عیب یابی این اقدامات انجام می‌گیرد.

رسوب زدایی در تعمیر شوفاژ

احتمال دارد خرابی رادیاتور به دلیل تجمع رسوب در آن باشد. اگر متوجه شده‌اید که سیستم به خوبی نمی‌تواند محیط را گرم کند و یا وقتی دست خود را روی شوفاژ قرار می‌دهید، سرد است و گرمایی از آن ساطع نمی‌شود، بهتر است با یک تعمیرکار شوفاژ در اصفهان تماس بگیرید.

تعمیر زنگ زدگی و پوسیدگی شوفاژ

اگر شوفاژ دچار زنگ زدگی و پوسیدگی شود، آب از آن نشتی می‌کند. هنگامی که این موضوع را متوجه شدید، بهتر است برای عیب یابی و سرویس رادیاتور از یک متخصص کمک بخواهید.

اگر مدل شوفاژ منزل شما از نوع پره‌ای باشد، برای سرویس و تعمیر شوفاژ دیواری امکان تعویض این پره‌ها وجود دارد. با این حال کار برای مدل‌های شیشه‌ای و دکوری سخت‌تر است. به عبارت بهتر هنگام سرویس، احتمالا نیاز به تعویض کامل رادیاتور خواهید داشت.

چرا برای تعمیر و سرویس رادیاتور منزل به یک شرکت خدماتی نیاز دارید؟

متخصصان سرویس‌های گرمایشی و سرمایشی با صفر تا صد سیستم‌های شوفاژ و رادیاتور آشنا هستند. از این رو می‌توانند در اسرع وقت مشکل را شناسایی کرده و برای تعمیر آن خدمات لازم را انجام دهند.

مواردی وجود دارد که شما به تنهایی از عهده آن بر نمی‌آیید و به تخصص و تجربه یک سرویس کار ماهر نیاز دارند. به همین دلیل بهتر است از بهترین تعمیرکار شوفاژ در اصفهان بخواهید که برای انجام سرویس و تعمیرات رادیاتور منزل به شما کمک کند.

تعمیرکار شوفاژ  

در بسیاری از موارد اقدام خودسرانه برای تعمیر نه تنها موجب کاهش هزینه‌های شما نمی‌شود، بلکه باعث می‌شود تا خسارت‌های بیشتری به شوفاژ وارد شود. پس اگر تخصص و تجربه‌ای در این زمینه ندارید، حتما از یک شرکت خدمات فنی و متخصص برای تعمیر سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی خود کمک بگیرید.

نتیجه گیری

اگر سیستم سرمایشی و گرمایشی منزل تان شامل شوفاژ دیواری و رادیاتور است، قبل از فصل سرما به سرویس و تعمیر شوفاژ دیواری نیاز خواهند داشت. با این حال اگر متوجه عیب و مشکلی در سیستم گرمایشی منزل خود شده‌اید، بهتر است در سریع‌ترین زمان ممکن برای تعمیر شوفاژ دیواری اقدام کنید.

گاهی مشکل به حدی بزرگ است که به تنهایی از عهده آن بر نمی‌آیید؛ در این شرایط یک شرکت خدمات فنی در حوزه سرویس و تعمیرات سرویس‌های سرمایشی و گرمایشی به شما کمک می‌کند تا عیب‌های احتمالی را برطرف کنید.

Leave A Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *