ترفند های آسان برای نظافت منزل

ترفند های آسان برای نظافت منزل

ترفند های آسان برای نظافت منزل

اگر شما هم یک خانم خانه دار هستید و یا اینکه شاغل هستید و دغدغه نظافت منزل خود را دارید ما در این مقاله قصد داریم که چند نکته ساده که برای تمیز کردن و مرتب کردن فوری خانه به شما کمک می کند آشنا کنیم، تا اگر شما وقت آزاد برای نظافت منزل مخصوصا زمانی که مهمان دارید و خانه شما هم مرتب نیست بتوانید از نکات و ترفند ها استفاده کنید و خیلی سریع و فوری، در کمترین زمان ممکن منزل خود را تمیز و مرتب کنید.

برای داشتن خانه ای تمیز و مرتب رعایت یکسری نکات لازم است. با ما همراه باشید تا این نکات را بیان کنیم. این ترفند بیشتر به درد خانم های شاغل  که وقت آزاد زیادی ندارند می خورد.

در ادامه ترفند ها و نکات لازم برای نظافت قسمت های گوناگون منزل را بیان می کنیم تا شما با توجه به محلی که نیاز به نظافت دارد از این ترفند ها استفاده کنید.

ترفند های آسان برای نظافت منزل

 

ترفند ساده برای نظافت اتاق خواب: وسایل اضافی را داخل سبد ریخته و تخت را مرتب کنید، تمام زباله ها داخل سطل زباله بریزید. لباس های کثیف را داخل سبد قرار دهید. کتاب هایی که نامرتب داخل اتاق وجود دارند را در سر جای خود در کتابخانه قرار دهید و در نهایت اتاق را جارو و وسایل اتاق را گردگیری کنید.

ترفند ساده برای نظافت آشپزخانه: اپن و گاز را سریع با یک دستمال تمیز کنید، ظروف و وسایل تمیز را در سر جای خود قرار دهید، ظرف های کثیف داخل سینک ظرفشویی را داخل ماشین ظرفشویی قرار دهید تا تمیز شوند، سینک را شسته و با دستمال خشک کنید و در نهایت زباله ها را داخل سطل زباله بریزید.

ترفند ساده برای تمیز کردن حمام: با یک دستمال و شیشه پاک کن، آینه ها را تمیز کنید، وان حمام را ضدعفونی و بشویید، قوطی های شامپو و صابون تمام شده را دور بریزید.

ترفند ساده برای نظافت سرویس بهداشتی: آینه را تمیز کنید ، توالت را با برس و فرچه تمیز کنید حوله کثیف را با حوله تمیز جایگزین کنید.

ترفند ساده برای نظافت پذیرایی: لباس های کثیف و وسایل اضافی را جمع کنید، به سرعت منزل را با یک دستمال گردگیری کنید و روی میز مبل را با دستمال تمیز کنید، تمیز کردن فرش را به آخر هفته موکول کنید. قسمت های بدون فرش را با طی تمیز کنید.

کارهای بالا ترفند های آسان برای نظافت منزل بودند حال به ترفند های اصلی می چردازیم:

ترفند های اصلی برای تمیز کردن منزل

  • جمع کنید: یک پلاستیک زباله در دست بگیرید تمامی زباله ها را داخل آن بریزید.
  • پنهان کنید: وسایل اضافی را از پذیرایی برداشته و در جای دیگری قرار دهید.
  • پاک کنید: با یک دستمال تمامی شیشه ها و آینه های موجود در منزل را تمیز کنید.

نکته: برای خوشبو شدن محیط خانه، می توانید شمع و عود روشن کنید.

ما در این مطلب با ارائه ترفند هایی  سعی کردیم تا کار نظافت منزل را برای شما تا حدودی آسان کنیم امیدواریم که برای شما مفید بوده باشد.

Leave A Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *