Fotolia_113669703_Subscription_Monthly_M-e1517248498211

صفر تاصد برق کشی ساختمان|مراحل و نکات لازم برق کشی ساختمان

برق کشی ساختمان یکی از کارهای مهمی است که در هنگام تکمیل نمودن یک ساختمان باید به آن توجه کرد. زیرا هر گونه غفلت در آن می‌تواند مشکلات بزرگی را ایجاد نماید و افراد ساکن در یک ساختمان را با چالش‌های بزرگی رو به رو کند. به همین علت برای اینکار باید افراد متخصص انتخاب شوند تا با تجربه‌هایی که در این زمینه دارند، بتوانند خیال شما را راحت نمایند و در روشنایی بهینه و ایده آلی که برای شما به وجود می‌آورند، کارهایتان را انجام دهید و در کنار خانواده‌تان لذت کافی را داشته باشید.

چگونگی مراحل برق کشی ساختمان

برای اینکه برق کشی ساختمان را انجام دهید، نیاز است تا مراحل مختلفی را برای پیش بردن آن طی کنید.

در اولین مرحله باید نقشه این کار تهیه شود. اگر نقشه کامل دقیق باشد در این صورت سرعت العمل کار افزایش پیدا خواهد کرد. از این رو برای اینکار یک نقشه الکتریکال تهیه می‌شود. این نقشه تعیین می‌کند تا کجای ساختمان به کلید و پریز احتیاج دارد.

در مرحله بعد باید از خط تراز بهره مند شوید. این خط به شما کمک خواهد کرد تا از کف زمین تا محلی که قصد نصب پریزها را دارید، مشخص کنید. در مرحله بعد باید کنده کاری لازم را انجام دهید. دقت در نصب کلیدها و پریزها نباید فراموش شود.

برای اینکه بتوانید کنده کاری را انجام دهید نیاز به ظرافت بسیار بالایی است تا زیبایی نمای ساختمان حفظ شود. شیار زن و چکش برقی هلیتی در بین این ابزارها قرار دارد.

مرحله پایانی که اصلی‌ترین بخش نیز است تمام سیم‌های موجود به پریز اتصال پیدا خواهد کرد که این کار را باید برقکار متخصص به انجام برساند. این سیم‌ها باید از لوله‌های مخصوص عبور داده شوند که ابزار مورد نیاز برای آن تحت عنوان “فنر سیم کشی” شناخته شده است.

با انجام تمام مراحل فوق شما موفق به برق کشی ساختمان خود خواهید شد.

با قوانین برق کشی در ساختمان آشنا شوید

همانطور که می‌دانید شروع هر کاری قوانین خاص خودش را دارد و در آن باید استانداردها مورد نیاز رعایت شوند. برق کشی ساختمان نیز به همین صورت است. هنگامی که قرار است مسئولیت این کار بزرگ را بر عهده بگیرید، نیازمند رعایت کردن برخی موارد هستید که در ادامه به بررسی هر کدام از آن‌ها پرداخته خواهد شد.

از آنجایی که برق کشی ساختمان در بین خدمات فنی قرار می‌گیرد، نیاز به یک فرد متخصص تحت عنوان “برقکار” وجود دارد. این فرد باید قوانین زیر را در هنگام انجام خدمات خود رعایت نماید:

  • ظرفیت استانداردی که هر فیوز به خود اختصاص داده است، در هنگام برق کشی باید رعایت شود.
  • اینکه وسایل برقی در کجا باید قرار بگیرند، از دیگر مواردی است که توجه زیادی را می‌خواهد.
  • در سیم کشی یک فواصلی وجود دارند که تمامی آن‌ها باید رعایت شود.
  • همچنین هر کدام از سطح مقاطع سیم‌های استفاده شده در برق کشی ساختمان فاصله مشخص شده‌ای دارند که باید رعایت شوند.
  • در نهایت فرد متخصص باید انشعاب‌های مناسبی را برای ساختمان انتخاب کند.

روش‌های برق کشی ساختمان

به طور کلی دو روش مجزا برای برق کشی ساختمان وجود دارد که هر کدام از آن‌ها تفاوت‌هایی را با یک دیگر دارند. این دو روش به صورت زیر هستند:

  • برق کاری ساختمان به صورت توکار
  • برق کاری ساختمان به صورت روکار

در برق کاری ساختمان توکار همانطور که اسمش مشخص است تمامی سیم‌ها و کابل‌هایی که به برق مربوط هستند در زیر پوششی از گچ و سیمان پنهان می‌شوند. این روش باعث خواهد شد تا نما زیبایی نسبی را به خود اختصاص دهد.

اگر برق کشی ساختمان حالت روکار را به خود اختصاص داده باشد، می‌توانید سیم‌ها به کار رفته شده را بر روی دیوار مشاهده کنید. البته در این روش دکوراسیون را به گونه‌ای انجام می‌دهند تا زیبایی از بین نرود و به صورت مرتب و منظم این کار باید انجام گردد.

 

برای برق کشی به ابزارهای زیر احتیاج پیدا خواهید کرد

برای اینکه بتوان فرآیند برق کشی ساختمان را با موفقیت پشت سر گذاشت، نیاز به تهیه ابزارهای مختلفی است که هر کدام از آن‌ها برای بخشی مورد کاربرد قرار می‌گیرند. این ابزار شامل موارد زیر هستند:

  • انبردست
  • سیم لخت کن
  • سیم چین
  • فازمتر
  • پیکور
  • فنر
  • تراز

تمامی این ابزار در کنار هم جمع می‌شوند تا نه تنها کار را رو به جلو هدایت کنند، بلکه بتوانند احتیاط و ایمنی را برای فرد به وجود آورند. از این رو تهیه هر کدام از آن‌ها به نحوی ایمنی شما را بالا می‌برد.

پیشنهاد ما به شما; شرکت گونیا

اگر قصد برق کشی منزل خود را دارید باید از شرکت‌های معتبر و افراد متخصص در این زمینه استفاده کنید. شرکت گونیا که یک سامانه خدماتی به حساب می‌آید، از بهترین برقکارها بهره برده است. به همین علت می‌توانید کارهای خدماتی مختلف را به این شرکت بسپارید. همچنین افرادی که ساکن اصفهان هستند، می‌توانند هر گونه فعالیت را از شرکت تخصصی  و فنی گونیا بخواهند.

مقاله پیشنهادی: تعمیر کولر آبی در اصفهان

 

 

 

یک پاسخ

Leave A Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *