باز کردن توالت فرنگی

باز کردن توالت فرنگی | روش های مختلف و نکات مربوط به آن

باز کردن توالت فرنگی برای خیلی از افراد ممکن است خجالت آور باشد. بنابراین  ممکن است توانایی پرداخت هزینه برای رفع مشکلات گرفتگی توالت فرنگی را نداشته باشید. بدین ترتیب با ما همراه باشید تا به شما آموزش دهیم چگونه می‌ توانید توالت فرنگی را باز کنید و گرفتگی آن را از بین ببرید. اولین اقدام می تواند مایع ظرفشویی به همراه آب جوش باشد که  به راحتی گرفتگی های جزئی توالت فرنگی را از بین می برد . برای نتیجه دادن این روش تنها کافیست که ۱۵ دقیقه پس از ریختن مایع و آب جوش صبر کنید تا نتیجه را مشاهده کنید.

 ابتدا یک کتری آب جوش آماده کنید سپس مقداری مایع ظرفشویی درون چاه توالت فرنگی بریزید و ۱۰ دقیقه صبر کنید سپس آب جوش را به شدت به توالت فرنگی بریزید. پیش از آن که آب از توالت فرنگی سر ریز کند بهتر است با تلمبه دستی سعی کنید چاه را باز کنید. البته در این هنگام دقت کنید که آب جوش را داخل کاسه توالت فرنگی مستقیم نریزید چون ممکن است کاسه توالت فرنگی بترکد. برای باز شدن لوله بهتر است چندین بار تلمبه بزنید تا چاه باز شود. در خیلی از موارد گرفتگی ها با آب جوش حل می شود اما در موارد حاد تر باید از وسایل و تجهیزات دیگری استفاده کنید.

استفاده از دیلم

اگر تلمبه دستی پاسخ گو نیست بهتر است از دیلم‌ برای باز شدن چاه استفاده کنید. دیلم مثل یک کابل است که شما آن را به چاه وارد کنید و یک حرکت مارپیچی به آن بدهید این کار را می توانید زمانی که دسته دیلم را در دست دارید انجام دهید. شما تا جایی که می شود دیلم را وارد کنید و تا زمانی که به مانع برخورد نکردید این کار را ادامه دهید اما زمانی که به مانع برخورد کردید یعنی شما به گرفتگی رسیده اید که در این هنگام می بایستی با یک یا دوبار جلو عقب کردن دیلم گرفتگی را از بین ببرید گاهی اوقات ممکن است هرگونه شیئ که در لوله توالت فرنگی وجود دارد به نوک دیلم بچسبد در این صورت اگر احساس کردید  چیزی نوک دیلم‌ چسبیده آن را خارج کنید.

در انتها چندین بار چاه توالت فرنگی را تلمبه بزنید تا مواد زائد اضافی نیز خارج شوند و در نهایت با شست و شوی چندین بار توالت فرنگی می توانید هر آن چیز اضافه ای که وجود دارد را از بین ببرید. گاهی اوقات ممکن است که گرفتگی توالت فرنگی با روش های خانگی و محلول های شیمیایی از بین نرود در این هنگام می بایستی از لوله کش ها درخواست کنید تا این کار را برای شما انجام دهند. اگر هنگام باز کردن آب در قسمت های دیگر منزل آب پس داده می شود و با فشار بالا جریان می یابد در این صورت مشکل از توالت فرنگی و چاه نیست بلکه انشعابات اصلی دچار مشکل شده اند که باید این کار را به لوله کش ماهر بسپرید. چرا که حل کردن این مشکل کار شما نیست و با روش های خانگی اصلا مقدور نمی باشد.

دیگر از توالت فرنگی کیپ شده استفاده نکنید!

گاهی اوقات خیلی از لوله کش ها شاهد گرفتگی توالت فرنگی به واسطه وسایل کودکان می باشند در این صورت باید به کودکان خود آموزش دهید که توالت فرنگی جکوزی نیست که اسباب بازی های خود را درون آن بیندازند چرا که فشار آب آن ها را به چاه هدایت می کند که در نهایت با گرفتگی لوله مواجه می شوید.

کار درست این است که دیگر از توالتی که یک بار کیپ شده استفاده نکنید و یک توالت جدید جایگزین آن کنید. نکته ای که در این بخش وجود دارد این است که شما هر چند وقت یکبار باید آب فشان های توالت فرنگی را بررسی کنید تا مسدود یا کثیف نباشند چرا که در صورت کثیف و مسدود بودن باعث می شود که فشار آب لازم برای تمیز شدن توالت فرنگی وجود نداشته باشد و به مرور باعث رسوب و گرفتگی توالت فرنگی شود.

گاهی وقت های لوله هایی که با توالت فرنگی منتهی می شوند، دچار آب دهی می شوند. از این رو باید از متخصصان لازم برای نشت یابی کردن استفاده کنید. شرکت فنی و مهندسی گونیا می تواند این کار را به خوبی برای شما انجام دهد. باز کردن سیفون و توالت فرنگی تنها بخشی از این خدمات ویژه هستند.

نکات باز کردن توالت فرنگی

  • حتما پیش از آن که به تعمیرات و بررسی های بیش از حد در گرفتگی توالت فرنگی بپردازید سعی کنید دیگر از آن استفاده نکنید.
  • اگر از محلول های شیمیایی استفاده می کنید در محیط های بسته این کار را انجام ندهید و پس از آن توالت را خوب بشویید و از طرفی اجازه ندهید که مواد شوینده بیش از ۱۰ یا ۱۵ دقیقه در توالت فرنگی باقی بمانند.

کاربران عزیزی که از پس این کار بر نمی آیند بهتر است با شماره تماس شرکت گونیا تماس برقرار کرده و از خدمات فنی متنوع این کمپانی بهره مند شوند. شرکت گونیا با ارائه بهترین لوله کش و برق کار به شما کمک می کند که مشکلات ساختمانی خود را در اسرع وقت حل کنید. پس با ارائه خدمات خرده کاری در اصفهان از شرکت گونیا همراه باشید.

Leave A Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *