آشنایی با قوانین برق کاری ساختمان

آشنایی با قوانین برق کاری ساختمان

آشنایی با قوانین برق کاری ساختمان

یکی از مهم ترین و ضروری ترین عملیات ها طی ساختمان سازی، برق کاری یا برق کشی ساختمان است. این کار باید به نحوی درست و اصولی انجام شود که ایمنی لازم را نیز برای ساختمان فراهم کند. اگر در روند برق کشی کوچکترین اشتباهی انجام شود امکان خطر برای ساکنین ساختمان وجود دارد و ساکنین ساختمان نیز تا زمانی که در آن ساختمان زندگی می کنند ممکن است دچار مشکل شوند. برق کاران ماهر از قوانین و استاندارد های روز دنیا، برای برق کشی ساختمان استفاده می کنند که درنهایت باعث ایجاد امنیت کامل برای ساکنین ساختمان می شود.

برق کاری هم مانند حرفه ها و مشاغل دیگر دارای یکسری اصول و قوانین می باشد که رعایت این قوانین برای ارائه یک کار خوب توسط برق کار ضروری است. ما در این مطلب قصد داریم تا قوانین استاندارد در هنگام برق کاری ساختمان را به طور خلاصه و مفید برای شما بیان کنیم پس با ما همراه باشید.

آشنایی با قوانین برق کاری ساختمان

برای اطلاع از خدمات فنی شرکت گونیا به وب سایت ما مراجعه نمایید.

از جمله قوانین مهم در برق کاری ساختمان

  • رعایت ظرفیت استاندارد فیوز ها: فیوز ها برای مصارف مختلف در ساختمان نصب می شوند رعایت استاندارد هنگام نصب این فیوز ها الزامی است. به عنوان مثال فیوز روشنایی ۱۰ آمپر و فیوز پریزها ۱۶ آمپر است.
  • توجه به مکان قرارگرفتن وسایل برقی: یک برق کار حرفه ای می داند وسایل برقی در چه قسمتی از ساختمان قرار می گیرد و با توجه به آن اقدام به سیم کشی ساختمان می کند.
  • رعایت فاصله در سیم کشی: در زمان برق کاری ساختمان رعایت یکسری فاصله بین سیم ها لازم است. برای مثال فاصله پریز ها از کف باید ۳۰_۴۰ سانتی متر و فاصله کلید ها از کف باید ۱۱۰ سانتی متر باشد. آویز لامپ نیز باید از سقف حدود ۳۰_۵۰سانتی متر فاصله داشته باشد.
  • رعایت استاندارد لازم سطح مقطع سیم: این سطح مقطع برای روشنایی ۵/۱ میلی متر، سیم های پریز ۵/۲ میلیمتر،سیم های اصلی برق ۴ میلیمتر و سیم کولر آبی ۵/۲ میلی متر است.
  • انتخاب انشعاب مناسب: انشعاب کنتور باید ظرفیت مناسبی داشته باشد تا در زمان اوج مصرف برق، سیم کشی داخل ساختمان دچار افت ولتاژ نشود.
 

موارد گفته شده از قوانین مهم برق کشی  ساختمان است که تسلط بر این قوانین را فقط یک برق کار حرفه ای که دانش آن را آموخته است می داند، پس بهتر است برای برق کاری ساختمان به افراد فنی در این زمینه مراجعه کنید تا در آینده دچار مشکل نشوید.

آشنایی با قوانین برق کاری ساختمان  به شما این امکان را می دهد تا حدودی از نحوه برق کشی ساختمان آشنا شوید شاید روزی دچار مشکل شدید و این اطلاعات به کمک شما آمدند.

Leave A Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *