نظافت مشاعات ساختمان

نظافت مشاعات ساختمان

نظافت مشاعات ساختمان

مشاعات در واقع راه پله، راهرو و آسانسور در یک ساختمان و اداره می باشد. تی کشیدن و نظافت در پایان وقت کاری در هر اداره کاری ضروری می باشد. نظافت مشاعات در ادارات باعث جلب بیشتر ارباب رجوع و در ساختمان های مسکونی باعث آرامش خاطر و سلامتی افراد ساکن ساختمان می شود.

امروزه با تغییر شیوه زندگی اکثر افراد، زندگی بیشتر به سمت آپارتمان نشینی پیش می رود . نظافت ساختمان ،نظافت مشاعات و نظافت پارکینگ از جمله کارهایی است که برای حفظ تمیزی و نظافت یک ساختمان برای زندگی یا کار الزامی می باشد. شرکت های خدماتی گوناگونی وجود دارد که با آموزش و به کار گیری نیروهای فنی در این زمینه به افراد کمک شایانی کرده اند. نظافت مشاعات در یک  ساختمان کار چندان دشواری نیست و خیلی راحت و با رعایت یکسری اصول مربوط به آن می توانید یک محیط تمیز برای زندگی خود و اطرافیانتان فراهم کنید.

ما در این مطلب قصد داریم که بررسی نظافت مشاعات و چگونگی این نظافت بپردازیم پس با ما همراه باشید.

راه پله جزو مکان های پر رفت و آمد در هر ساختمانی می باشد به خصوص اگر در ساختمانی آسانسور وجود نداشته باشد یا آسانسور خراب شده باشد پس نظافت راه پله امری مهم و ضروری  در هر ساختمان می باشد. نظافت راه پله جزو مهمترین و پیچیده ترین قسمت های ساختمان می باشد.

نظافت مشاعات

نحوه نظافت راه پله در مشاعات

این نظافت معمولا توسط یک سطل آب و یک تی انجام می شود، بعد از طی کشیدن و تمیز کردن کامل راه پله، راه پله باید کاملا خشک شود تا برای افراد ایجاد حادثه نکند. تمیز کردن نرده های راه پله هم معمولا با دو دستمال خیس و خشک انجام می شود این نرده ها باید از طرف های های مختلف تمیز شوند، اگر راه پله ساختمان شما شیشه دارد، باید شیشه های راه پله را به طور کامل از درون و بیرون ساختمان و با یک دستمال مرطوب تمیز شود و بعد با روزنانه هر دو طرف شیشه تمیز شود با این کار شیشه کاملا تمیز می شود.

نظافت راه پله و مشاعات  شامل؛

  • تمیز کردن کل پله ها
  • نرده ها
  • درب ورودی
  • درب پارکینگ
  • آسانسور و کلیه کلید و پریز های ساختمان و راه پله

در نظافت راه پله ابتدا پله ها با جارو تمیز شده و بعد با تی نظافت نهایی و اصلی انجام می شود. بعد از تمیز کردن راه پله کار به تمیز کردن نرده ها  و آسانسور می رسد در صورت درست انجام شدن این مراحل، نوبت نظافت پارکینگ و حیاط می رسد.

مراحل شستشوی راه پله در مشاعات ساختمان

بعد از تمیز کردن راه پله با جارو، می توانید از محلول آب و پودر شوینده برای تی کشیدن راه پله و کف آسانسور استفاده می شود.

نحوه شستن کف پارکینگ در نظافت مشاعات:  ابتدا کل محوطه پارکینگ جارو زده می شود سپس کل محوطه پارکینگ بوسیله شیلنگ خیس می شود و با تی تمیز می شود.

Leave A Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *