نصب شیرآلات

سرویس کردن نصب شیرآلات | تعمیر انواع شیرآلات و نکات سرویس آن ها

سرویس کردن نصب شیرآلات برای هر ساختمان و خانه‌ای حائز اهمیت است. شیرآلات منازل یکی از مهم ترین اجزای هر خانه ای به شمار می آیند به صورتی که شما برای انجام هر شست و شویی برای دسترسی به آب به شیر آلات نیاز دارید. حال اگر شیر آلات شما دچار پوسیدگی و نشتی شوند چه اتفاقی می افتد؟ خب قطعا این قضیه با هدر رفتن آب همراه است و گاهی اوقات وقتی متوجه این مشکل بزرگ می شوید که یا ترکیدگی خیلی زیاد است و یا این که قبض آب برای یک ماه دوبرابر ماه های قبل امده است.

سرویس کردن نصب شیرآلات در نمونه های قدیمی

شیر های قدیمی آن دسته از شیر آلاتی هستند که دو دسته جدا برای آب گرم و آب سرد داشتند. به این شیرآلات معمولا شیرهای مخلوط نیز گفته می شود. در این شیرآلات مغزی از جنس برنج وجود دارد و چند واشر در آن استفاده شده است اما مشکلاتی از قبیل چکه کردن آب و یا سفت بودن شیر ها‌ و اهرم آن ها برای این مدل شیر آلات به وجود می آید که به راحتی با جایگزین کردن قسمت آسیب دیده می توان آن ها را تعمیر کرد. تعمیرات این مدل شیر آلات اصلا سخت نیست و هر شخصی خود می تواند به تعمیرات شیرآلات بپردازد.

شیرآلات جدید در سرویس کردن نصب شیرآلات

شیرآلات جدید شامل شیر های چشمی و اهرمی هستند. شیر های اهرمی فقط یک دسته دارند و با یک پولکی که دارای دو رنگ آبی و قرمز است می توان جهت آب سرد و آب گرم را   تشخیص داد. معمولا این مدل شیرآلات از مغزی آسیب می بینند و با استفاده از کارتریج می توان آن ها را تعویض نمود اما  خرابی شیر آلات چشمی معمولا به جهت خرابی سنسور آن هاست که تعمیرات آن ها به واسطه افراد متخصص انجام می شود.

برای تعمیر شیر آلات و سرویس کردن آن ها باید مراحل زیر را در نظر بگیرید و به بررسی آن ها بپردازید:

  • چکه کردن آب
  • سروصدای زیاد
  • فشار کم آب
  • زنگ زدگی
  • نصب نا صحیح
  • تعویض مغزی در شیرآلات جدید و قدیم

چکه کردن آب

یکی از پیش پا افتاده ترین اتفاقاتی که برای شیر آلات رخ می دهد چکه کردن آب اضافی از شیر های آشپزخانه، حمام یا دستشویی می باشد. حالا اگر در ابتدای کار به تعمیر این قسمت نپردازیم بعدا باید هزینه های زیادی بابت تعمیرات پرداخت کنیم. چکه کردن معمولا به دلیل تجمع آب می باشد فشار آب در ابتدا در داخل لوله ها بسیار زیاد و یک مسدود کننده بر سر راه آب وجود دارد که توسط شیر آب و اهرم ها و واشر های آن صورت میگیرد.

 بنابراین زمانی که اهرم، مغزی، واشر آسیب ببینند نمی توانند فشار آب را کنترل کنند بنابراین آب چکه می کند.  برای این کار ابتدا فلکه آب را ببندید بعد با پیچ گوشتی پیچ های اولیه را باز کنید بعد از آن نگاهی به دسته بیندازید حالا مغزی را خواهید دید آن را با حرکت پیچشی خارج کنید و آن را تعویض کنید معمولا این چنین اتفاقات با خرابی مغزی و واشر همراه است.

گاهی اوقات چکه کردن آب می تواند خبر از مشکلات بزرگ تر دیگری بدهد. نشت کردن لوله ها یکی از این موارد است. از این رو باید از متخصصان حرفه ای بخواهید تا نشت یابی شما را انجام دهند. گاهی اوقات می تواند این منشا را به راحتی پیدا کرد ولی گاهی اوقات نیز به لوله کشی جزئی دارد. از این رو برای اینکار می توانید از متخصصان گونیا کمک بگیرید.

سروصدای زیاد

زمان باز و بسته کردن شیر آب گاهی ممکن است که صداهای عجیب بشنوید که امکان دارد متعلق به مشکلات متنوع در شیر آلات شما باشد. اگر از شیر آلات قدیمی استفاده کرده اید بهتر است آن را با شیر آلات جدید عوض کنید. گاهی اوقات صدای گوش خراش ناشی از اندازه اشتباه واشر است. برای تعویض ان شیر فلکه را ببندید و واشر هم سایز شیر آلات را جایگزین کنید. گاهی نیز صدا به دلیل برخورد ساقه ها به لوله هاست در این مورد ساقه ها را بیرون بکشید و آن ها را روغن کاری کنید تا صدای اضافی آن ها از بین برود.

فشار کم آب

امروزه به دلیل کمبود آب و جمعیت زیاد با فشار کم‌ آب روبرو هستیم. گاهی نیز با مشکلاتی از شیر آلات مواجه هستیم که باعث فشار کم آب می شوند. زمانی که فشار آب کم‌ می شود دلیل آن وجود رسوب در لوله و شیر آلات می باشد. در این مورد باید قطعه به قطعه شیر آلات را باز کنیم و رسوب زدایی کنیم که بهترین راه برای تمیز کردن استفاده از آب و سرکه می باشد.

زنگ زدگی

در اکثر مواقع حتی بهترین شیر آلات نیز پس از مدت زمان زیادی استفاده دچار پوسیدگی یا زنگ زدگی در قسمت های مختلف می شوند. برای حل این راه  نیاز است که قطعات شیر آلات باز شوند و در جایی که زنگ زدگی مشاهده می شود به طور کلی آن قطعه را تعویض کنید.

نصب نادرست و سرویس کردن نصب شیرآلات

گاهی اوقات مشکلاتی مثل فشار کم آب، زنگ زدگی و سرو صدای شیر آلات به جهت نصب نادرست شیر آلات است که باید شیر آلات را باز کنید و مجددا به شکل صحیح نصب کنید‌.

نکات سرویس کردن نصب شیر آلات

هنگام تعمیرات شیر آلات توجه به موارد زیر ضروری است:

  • فلکه اصلی آب حتما بسته باشد.
  • هنگام تعمیر باید توجه داشته باشید که شیر آلات شما جدید هستند یا قدیمی.
  • برای تعمیر قسمت های مختلف توجه به پر فشار یا کم فشار بود شیر آب مهم نیست.

شما کاربران گرامی می توانید برای خدمات فنی مختلف و لوله کشی و برق کاری با شرکت گونیا تماس برقرار کرده و از خدمات خرده کاری در اصفهان بهره مند شوید.

مقالات پیشنهادی: باز کردن توالت فرنگی باز کردن سیفون

Leave A Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *