سرویس آبگرمکن دیواری

روش‌های مهم در سرویس آبگرمکن دیواری

یکی از مهم‌ترین سیستم‌های گرمایشی هر منزل آبگرمکن است. به همین دلیل در صورت خرابی، تعمیر آبگرمکن دیواری اهمیت زیادی پیدا می‌کند. با عیب یابی و سرویس آبگرمکن دیواری می‌توانید متوجه دلایل آن شوید تا سریع‌تر برای رفع مشکلات آن اقدام کنید.

مسئله مهمی که بهتر است به یاد داشته باشید این است که اگر به تنهایی قادر به عیب یابی مشکلات آبگرمکن و پکیج نیستید، از بهترین خدمات فنی و مهندسی در اصفهان کمک بگیرید. به عبارت بهتر پیدا کردن مشکل اهمیت زیادی دارد و می‌تواند یک گام مهم در سرویس و تعمیر آبگرمکن دیواری باشد.

تعمیر آبگرمکن دیواری چگونه انجام می‌شود؟

ممکن است خرابی آبگرمکن دیواری بنا به دلایل مختلفی به وجود بیاید. به همین دلیل بسیار مهم است که ابتدا با رایج‌ترین ایرادات موجود آشنا شوید:

علت نشتی گاز در آبگرمکن دیواری

در صورتی که آبگرمکن دیواری شما گازی باشد، احتمال نشتی گاز در آن وجود دارد. از آنجایی که این یک مشکل جدی و خطرناک است، بهتر است برای رفع آن از بهترین خدمات سرویس و تعمیر آبگرمکن در اصفهان کمک بگیرید.

مشکل نشتی گاز در آبگرمکن معمولا با بوی نامطبوع گاز آغاز می‌شود. در صورتی که از سمت آبگرمکن دیواری این بو را حس می‌کنید، بهتر است که پیچ‌های هواگیری پکیج آبگرمکن، پیچ رگلاتور، شمعک‌ها و به طور کلی سیستم مرتبط با آبگرمکن را با دقت بررسی کنید تا متوجه شوید که مشکل از کجا نشات می‌گیرد. در صورتی که هر کدام از این پیچ‌ها یا سرشیلنگ‌ها شل شده، در ابتدا آن را سفت کنید و در صورت پوسیدگی برای سرویس و تعمیر آن‌ها اقدامات لازم را انجام دهید.

اگر مشکل از پوسیدگی شیرآلات، واشرها و پیچ‌ها و یا اتصالات مربوط به آبگرمکن دیواری نیست، بهتر است رگلاتور را بررسی کنید، در صورت وجود سوراخ می‌توانید برای سرویس آبگرمکن دیواری خود از بهترین خدمات فنی و مهندسی در اصفهان کمک بگیرید.

عیب یابی آبگرمکن دیواری

علت نشتی آب در آبگرمکن

اگر متوجه خیس شدن و رطوبت در اطراف آبگرمکن دیواری شده‌اید، احتمال نشتی آب وجود دارد. به همین دلیل بسیار مهم است که برای تعمیر هر چه سریع‌تر آن اقدام کنید.

در چنین شرایطی اولین بخش‌هایی که نیاز به بررسی دارند، رگلاتور آب، سیستم حرارتی آبگرمکن و پیچ و مهره‌هایی است که به آن متصل شده است.

با این حال بهتر است از یک خدمات خدمات فنی و مهندسی در اصفهان کمک بگیرید تا با بررسی رگلاتور آب و دیافراگم مشکلات مربوط به ترک خوردگی و یا پوسیدگی در این بخش را مشخص کرده و برای رفع آن‌ها اقدامات لازم را انجام دهند. اگر هرگونه سوراخ یا روزنه‌ای در رگلاتور وجود داشته باشد، علت نشتی آب به خاطر آن می‌باشد و نیاز به تعمیر دارد.

نوسانات غیر عادی در حرارت آبگرمکن

ممکن است هنگام روشن کردن آبگرمکن دیواری متوجه شوید که تغییرات دمای آن به درستی انجام نمی‌شود. اگر گرم شدن آب با مشکل مواجه شود، برای رفع آن نیاز است که آبگرمکن دیواری را بررسی کنید.

هر چند گاهی مشکل از سمت شیرآلات است، با این حال یک بررسی کلی و سرویس آبگرمکن دیواری این اطمینان را به شما می‌دهد که مشکلی وجود ندارد.

بهتر است اتصالات و مبدل حرارتی را بررسی کنید تا از عدم آلودگی و سوراخ روی آن‌ها اطمینان حاصل کنید. اگر سنسور به درستی کار نمی‌کند، نیاز است از یک تعمیرکار حرفه‌ای آبگرمکن کمک بگیرید.

گاهی فیلترها به مرور زمان در اثر تجمع رسوب، مسدود می‌شوند، در چنین شرایطی بهتر است آن‌ها را تمیز کنید.

در نهایت برای تنظیم مجدد دمای آب آبگرمکن اقدامات لازم را انجام دهید. این کار باعث می‌شود تا کانال‌های خروجی آب دچار انسداد نشوند.

علت گرم نشدن آب آبگرمکن دیواری

اگر آب آبگرمکن به خوبی گرم نشود، مشکل از سمت سنسور حرارت خواهد بود. به همین دلیل بهتر است که برای تنظیم درجه حرارت اقدام کنید. اگر فشار آب ورودی به آبگرمکن کم باشد، سیستم گرمایشی شما به خوبی کار نخواهد کرد.

در شرایطی که آب خروجی بیش از حد معمول داغ می‌شود، فیلترهای آبگرمکن را بررسی کنید تا اطمینان حاصل کنید که در اثر رسوب مسدود نشده‌اند.

مشکلات مشعل آبگرمکن دیواری

مهم‌ترین مشکلاتی که ممکن است مشعل آبگرمکن دیواری ایجاد کند، شامل دو مورد مهم است:

اگر شیر آب گرم را باز می‌کنید، اما مشعل آبگرمکن روشن نمی‌شود، به احتمال زیاد مشکل از سمت لوله‌ها و مبدل‌های حرارتی است.

دیافراگم آبگرمکن دیواری و سلامت شیرهای گاز را بررسی کنید تا اطمینان بیابید که مسئله‌ای وجود ندارد. برای اطمینان و حل مشکلات بهتر است ابتدا شیرهای گاز آبگرمکن را بررسی کنید تا عیب‌های احتمالی را برطرف کنید. اگر لوله‌های سیستم حرارتی مسدود شوند برای باز کردن گرفتگی‌ها بهتر است از بهترین خدمات فنی و مهندسی در اصفهان کمک بگیرید.

تعمیر لوله و سرویس آبگرمکن دیواری

مورد بعدی که ممکن است با آن مواجه شوید این است که هنگام روشن کردن مشعل، جرقه‌ای ایجاد نمی‌شود. اگر نقصی در سیستم برق و اتصالات آن وجود داشته باشد نیاز به بررسی خواهد داشت.

گاهی ممکن است سیم‌ها دچار اتصال شده باشند، الکترود سیستم پوسیده یا خراب شده و یا حتی بخش فندک کثیف شده باشد. اگر شمعک روشن نمی‌شود، شیر پروانه بررسی کنید تا از باز بودن آن اطمینان حاصل کنید. همچنین با بررسی صافی و نازل شمعک مشکلات این بخش برطرف می‌شود. با تمیز کردن شمعک و نازل‌های آن، رسوبات احتمالی پاک می‌شوند و در نتیجه مشکل جرقه زدن برطرف می‌شود.

خاموش شدن شعله آبگرمکن دیواری

از دیگر مشکلاتی که نیاز به سرویس آبگرمکن دیواری دارد، این است که شمعک خاموش می‌شود. در چنین شرایطی بهتر است ابتدا ترموکوپل آن را بررسی کنید تا اگر خراب است آن را تعویض کنید و یا مهره‌های آن را محکم کنید.

در صورت خراب بودن شیر مغناطیسی آن را عوض کنید و اگر شعله به خوبی نمی‌سوزد، لوله‌های متصل به آن را تمیز کنید.

کلام آخر

موارد متعددی وجود دارد که می‌تواند باعث مشکل در آبگرمکن شود. با این حال به کمک عیب یابی آبگرمکن دیواری می‌توانید این مشکلات را برطرف کنید. بهترین کاری که می‌توانید انجام دهید این است که برای سرویس آبگرمکن دیواری خود از بهترین خدمات فنی و مهندسی در اصفهان کمک بگیرید تا اطمینان حاصل کنید که نقص‌ها و عیوب احتمالی سیستم گرمایشی و آبگرمکن دیواری شما به خوبی حل شده است.

Leave A Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *