رنگ آمیزی دیوار

رنگ آمیزی دیوار حیاط و نکاتی که باید بدانی

    رنگ آمیزی دیوار حیاط 🌈 رنگ جزء المان هایی ست که در مباحث زیبایی شناسی جایگاه ویژه ای را به خود اختصاص داده است. . 🎨 با کمک رنگ های مختلف می توان فضاهای مختلف و حس های متفاوتی را تداعی کرد. . ❓تا حالا به فکر رنگ کردن دیوارهای حیاط منزلتون افتادین؟  

رنگ آمیزی دیوار حیاط؛ چرا؟

یکی از اولین سوال هایی که به ذهن می رسد این است که اصلا چرا باید دیوار حیاط را رنگ آمیزی کرد؟ برای این سوال پاسخ های متعددی وجود دارد. رنگ همیشه جزء المان هایی بوده است که در مباحث زیبایی شناسی جایگاه ویژه ای را به خود اختصاص داده است. با کمک رنگ های مختلف می توان فضاهای مختلف و حس های متفاوتی را تداعی کرد.  

بهترین ایده های رنگ آمیزی دیوار حیاط و نکات لازم برای رنگ آمیزی دیوار

زمانی که شما دیواری را نقاشی می کنید، این محدوده را با سایر محیط همسو کرده اید. به عنوان مثال برای داشتن یک فضای سبز ایده آل باید دیوار مناسب و زیبایی نیز در محوطه منزل داشته باشید. برای رنگ کردن دیوار بتنی باید نکاتی را در نظر بگیرید. ابتدا باید نوع رنگ مناسب انتخاب کنید. رطوبت دیوار را تعیین و سپس بتونه به آن اضافه کنید. منظور از انتخاب رنگ مناسب، رنگی است که در برابر تابش نور خورشید و رطوبت مقاوم باشد. مخصوصاً اگر این دیوار کنار باغچه باشد. رنگ بتن بیرونی رنگی مناسب برای اجرای در طرح های فضای باز است. با این حال رنگ روغنی نیز ممکن است بتواند نیاز شما را برآورده سازد. ابتدا باید رنگ پایه بتن را برای دیوار بتنی به کار ببرید. همچنین شما می توانید یک رنگ آکریلیک برای پروژه استفاده کنید.  

رنگ آمیزی دیوار حیاط با چه رنگ هایی؟

اینکه از چه رنگ هایی برای رنگ آمیزی دیوار حیاط استفاده کنیم در وهله  اول به سلایق شخصی افراد بستگی دارد، اما پیشنهاد اهل فن این حوزه این است که تا می توانیم از رنگ های روشن و جذاب و شاد استفاده کنیم. استفاده از رنگ آبی روشن، آرامش و خنکی خاصی را به محیط می بخشد و در کنار سرسبزی باغچه و درختان، تصویری رویایی را ایجاد می کند.   از مهم ترین مزیت های رنگ آمیزی نمای ساختمان میتوان به عوامل زیر اشاره کرد ۱-زیبا سازی نماهای کهنه و قدیمی که از رنگ و روافتادن ۲-شاداب کردن نمای ساختمان ۳-روحیه بخشی به افراد خصوصا ساکنین ۴-شستشو و تمیز کردن نما ۵-رنگ باعث میشود نمای کمتر کثیف شوند و جرم به خود بگیرند ۶-رفع نواقص سطحی نما موقع رنگ آمیزی  

تزئین رنگ آمیزی دیوار حیاط

پس از رنگ آمیزی و خشک شدن رنگ، می توان با استفاده از تکنیک های مختلف رنگ آمیزی بر روی سطح صاف دیوار طرح های متفاوتی را اجرا کرد. برخی از این تکنیک ها عبارتند از استنسیل، چاپ با مهر، استفاده از غلتک های رنگ آمیزی طرح دار و… که طرح های متفاوتی را بر روی دیوار اجرا می کنند.      

Leave A Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *