دوربین مداربسته منازل

دوربین مدار بسته منازل |مراحل و نکات آن و هر آنچه باید بدانید

امروزه یکی از مهم ترین نیازهایی که داریم و باید به آن توجه شود امنیت است. یکی از حوزه هایی که امنیت در آن بسیار مهم می‌باشد خانه های ما است. به طوری که امروزه هنگام خرید هر خانه یا واحد آپارتمان، ابتدا باید به دوربین‌های آن دقت کنیم که همه ی مناطق را پوشش داده باشند. اما اینکه فکر کنیم؛ صرفا پوشش دهی این وسیله برای حفظ امنیت کافی است صحیح نیست. بلکه باید به موارد مختلف دیگری توجه شود که یکی از آن‌ها نصب دوربین مدار بسته منازل است.

نکاتی که برای نصب دوربین مدار بسته منازل باید رعایت شوند

نکات بسیاری در نصب CCTV وجود دارد که یک نصاب حرفه ای به آن ها توجه می کند. برای مثال می توان به تعداد دوربین های مدار بسته و نوع آن ها اشاره نمود. همچنین باید به قیمت و کیفیت دوربین مدار بسته و هزینه ی به صرفه ی نصب نیز دقت کرد. یک نصاب خوب همچنین با دقت و کیفیت کار نصب را برای شما انجام می دهد.

برای نصب دوربین مدار بسته احتیاج به انجام چند مرحله داریم که به تفکیک از آن ها نام خواهم برد. در انجام این مراحل می توانید از شرکت های خدماتی کمک بگیرید که با استفاده از تخصصی که دارند بتوانند به خوبی به شما در انجام این امر مهم کمک کنند.

مراحل نصب دوربین مدار بسته منازل

مرحله اول

مرحله ی اول انتخاب نوع دوربین مدار بسته بر اساس محلی است که می خواهید آن را در آن جا نصب کنید. چرا که نصب دوربین مدار بسته در منزل با دوربینی که باید در کوچه یا محل کارتان نصب کنید متفاوت است. همچنین باید به نوع ضبط تصویر و نوع نمایش آن نیز دقت کنید.

مرحله دوم

مرحله ی دوم خرید تجهیزات برای نصب دوربین مدار بسته ی منزل است. شاید فکر کنید نیاز به خرید تجهیزات خاصی برای دوربین مدار بسته ندارید و همان پک اولیه که خرید می کنید کافی است. اما این فکر درست نیست. شما در این مرحله دستگاه ضبط، هارد، سوئیچ، کانکتور ها، کابل شبکه و… را باید بخرید. هنگام خرید این تجهیزات، مهم ترین عامل این است که با توجه به متخصص و کارشناس یک شرکت خدماتی که اطلاعات لازم را در این زمینه دارد اقدام به خرید کنید.

مرحله سوم

مرحله ی سوم انتخاب محل نصب آن می باشد. از آن جایی که افراد متفاوت نیازهای محافظتی متفاوت نیز دارند؛ محل مورد نیاز برای نصب دوربین مدار بسته نیز متفاوت است. محل نصب Home CCTV باید طوری انتخاب شود که مناقطی مثل پارکینگ ساختمان، درب پشت بام ساختمان، پنجره ها و سایر ورودی های ساختمان، انباری، درب ورودی برای افراد و درب پارکینگ، فضای بیرون ساختمان و… را پوشش بدهد.

مرحله چهارم

مرحله ی چهارم نصب دوربین مدار بسته کابل کشی است‌. نصب دوربین مدار بسته احتیاج به متخصصی دارد که بتواند تمام کابل های دوربین را به صورت توکار نصب کند تا به آن ها آسیبی نرسد. که نوع کابل کشی براساس نوع دوربین باید انتخاب شود‌. تمام این مراحل مذکور باید توسط متخصص آگاه به این امور انجام شود. در این باره می توانید از شرکت خدماتی کمک های بالقوه ای دریافت کنید.

 

با روند تعمیر دوربین مدار بسته منازل آشنا شوید

دوربین های مداربسته هم مانند سایر وسایل الکترونیکی ممکن است دچار آسیب و مشکل شوند و به تعمیرات احتیاج پیدا کنند. هنگامی که این دوربین ها دچار مشکل می شوند، می توانید یا خودتان آن ها را تعمیر کنید و یا اگر توانایی و دانش آن را ندارید از یک شرکت خدماتی معتبر کمک بگیرید.

یک دوربین مدار بسته می تواند دچار آسیب های فراوانی شود. از جمله ی این آسیب ها می توان موارد زیر را نام برد:

۱. تصاویر را ضبط نمی کند.

۲. دوربین از کار بیفتد.

۳. هارد دوربین شناسایی نشود یا خطا بدهد.

۴. تصاویر روی مانیتور به نمایش درنیایند.

۵. کابل دوربین ها قطع شود.

۶. برخی از دوربین ها روشن نشوند.

۷. در برق رسانی به دی وی آر مشکل ایجاد شود‌.

۸. دوربین ها قابلیت چرخش خود را از دست بدهند.

۹. دوربین ها زوم نشوند.

۱۰. دوربین روشن بشود اما تصاویر ضبط نشوند.

۱۱. دوربین ها کیفیت خود را از دست بدهند.

۱۲. مشکلات برق رسانی به دی وی آر پیش بیاید.

۱۳. و مشکلات بسیار دیگر…

 

برای تعمیرخوب و با دقت یک دوربین مدار بسته، قبل از هر چیز، این مسئله اهمیت دارد که مشکل دوربین به خوبی و درستی شناسایی شود. از آن جایی که هر دوربین مدار بسته از اجزای متفاوتی تشکیل شده است؛ خیلی اهمیت دارد که یک کارشناس متخصص قطعه ی خراب شده را تشخیص بدهد و سپس آن قطعه به خوبی تعمیر شده و دوباره به کار بیفتد.

دقت کنید که اگر ناشیانه دست به تعمیر آن ها بزنید ممکن است آن ها را به کلی خراب کنید. پس اگر دوربین مدار بسته ی منزل شما دچار مشکل شده است، از یک شرکت خدماتی کمک بخواهید و با اعتماد بر آن ها از تخصصشان استفاده کنید.

مقالات پیشنهادی: صفر تا صد برق کشی ساختمان رنگ آمیزی ساختمان

Leave A Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *