بازکردن سیفون

باز کردن سیفون | دلایل گرفتگی سیفون و استفاده از روش های کاربردی برای باز کردن آن

باز کردن سیفون به دنبال عوامل مختلفی باید انجام شود. بعضی مواقع ممکن است تخلیه چاه با مشکلاتی رو به رو شود که به موجب آن خانه کثیف شود و باعث ناراحتی ساکنان آن شود علت گرفتگی معمولا موارد زیر است:

  • مسدود شدن راه توالت فرنگی با مدفوع
  • مسدود شدن راهتوالت فرنگی با دستمال کاغذی
  • مسدود شدن راه توالت ایرانی با مدفوع
  • مسدود شدن راه توالت ایرانی با دستمال کاغذی
  • مسدود شدن راه توالت فرنگی با صابون
  • مسدود شدن راه دستشویی به علت رسوب شدید
  • افتادن شی خارجی در چاه توالت

آموزش برطرف کردن انسداد توالت با ۸ روش راحت

در صورتی که گرفتگی چاه مد نظر شما جزئی باشد با روش های زیر قابل برطرف شدن است در غیر این صورت باید نسبت به درخواست خدمات چاه بازکنی اقدام کنید.

استفاده از نوار چسب ۳ الی ۵ سانتی

در این روش از چسب ۳ الی ۵ سانتی برای برطرف کردن انسداد توالت فرنگی با مدفوع به کار برده می شود که بسیار کارساز بوده و خیلی راحت مشکل حاصل را برطرف می کند. روش کار بدین صورت است که با استفاده از نوار چسب روی دیواره توالت فرنگی را از چسب نواری می پوشانید سپس با دو دست  چند مرتبه فشار وارد می کنیم این کار را تا زمانی که چاه باز شود ادامه می دهیم.

ریختن آب گرم در توالت

زمانی که با انسداد فاضلاب دستشویی روبه رو می شوید برترین راه حل استفاده از یک سطل آب گرم هست، آب گرم را در درون چاه بریزید و کمی بعد می توانید مشاهده کنید که مشکل مربوطه برطرف شده است. در صورتی که آب خالی شود کار شما موفقیت آمیز بوده در انتها کافی است با آب سرد کاسه را بشویید.

بهره گیری از آویز لباس

با به کار بردن یک آویز می توانید خیلی راحت لوله های مسدود را باز کنید. آویز لباس را صاف کرده تا انحنایی نداشته باشد و آن را مانند یک قلاب طراحی کنید بهتر است برای آن که سر قلاب به کاسه توالت آسیب نزند آن را توسط پارچه بپوشانید. سپس آن را وارد لوله کنید تا به محل انسداد برسد سپس می توانید با وارد کردن ضرباتی لوله را باز نمایید.

در بیشتر اوقات با همین ابزار ساده انسداد توالت فرنگی یا ایرانی باز می شود در غیر این صورت انسداد شدیدی صورت گرفته که این ابزار قادر به باز کردن سیفون دستشویی نیستند.

استفاده از محلول لوله باز کن خانگی برای باز کردن سیفون

سرکه و جوش شیرین قادر هستند با ایجاد آتشفشان، گرفتگی لوله را برطرف کنند زمانی که این محلول جادویی در کاسه توالت ریخته می شود در ۹۰ درصد مواقع گرفتگی لوله را باز می کند.

استفاده از مواد شوینده برای باز کردن سیفون

می توانید نصف فنجان مواد شوینده را درون کاسه توالت بریزید سپس از یک کتری آب جوش برای باز کردن کاسه توالت استفاده نمایید.

بهره بردن از تلمبه پلاستیکی کوچک

برای برطرف کردن انسداد لوله فاضلاب از یک تلمبه پلاستیکی نرم کمک بگیرید تا بتوانید راه خروجی را باز کنید. برای جلوگیری از خروج هوا یک کاسه آب داغ را زمانی که تلمبه را روی چاه قرار دادید استفاده کنید با این کار خیلی راحت می توانید چاه را باز کنید.

استفاده از فنر دستی; یکی از راه‌های باز کردن سیفون

در صورتی که شش روش مذکور کارساز نبوده برای برطرف کردن انسداد سرویس بهداشتی می توانید از فنر لوله باز کنی بهره بگیرید. برای استفاده از فنر لازم است ابتدا اطمینان حاصل کنید تا فنر خریداری شده به کاسه و لوله صدمه وارد نمی سازد چرا که هزینه تعمیر لوله کشی از هزینه خدمات لوله باز کنی بالاتر است. برای برطرف کردن انسداد چاه فنر را عبور دهید تا به مانع برخورد کتد سپس با چرخاندن فنر تلاش نمایید تا عامل انسداد را برطرف کنید.

هنگامی که موارد پر اهمیتی همچون سیفون و رادیاتورها را در خانه خود نصب می کنید، حتما به نقشه کشی ساختمان دقت کنید و جای مناسبی را برای آن ها پیدا کنید.

تماس با شرکت لوله باز کنی

در صورتی که هنوز هم از عوامل مسدود کننده رهایی نیافتید بهتر است از یک روش ضمانت شده یعنی تماس با متخصصان لوله بازکنی تماس بگیرید.

Leave A Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *